Eközben az Egyesült Államokban a Nintendo Switch már lehagyta a PlayStation 4 eladásait, holott a nagy N platformja három évvel kevesebbet volt eddig a piacon…
Az F-Zero Climax volt a futurisztikus versenyzős játéksorozat utolsó tagja. Ez GBA-ra jött ki 2004-ben, kilenc hónappal azután, hogy Reggie Fils-Aimé, a Nintendo későbbi amerikai elnöke, csatlakozott a japán céghez. Azóta már elhagyta a Nintendót, és most az önéletrajzos könyve miatt tart egy turnét a sajtóban; most a VentureBeatnél fordult meg, és itt azt mondta, hogy a cég egyszerűen nem rendelkezik innovatív ötletekkel, amik kapcsán vissza tudná hozni az F-Zerót, de úgy gondolja, hogy a nagy N már valószínűleg kísérletezik pár koncepcióval, amiből kialakulhat a visszatérés.
Amíg ő a Nintendónál dolgozott, a fejlesztők mindig kísérleteztek az eltérő játékmenetbeli stílusokkal, és azt is szem előtt tartották, hogy miképp alkalmazhatnának egy egyedi élményt egy már létező franchise-ukhoz, vagy esetleg egy új IP-hez. Szerinte valahol a kyotói fejlesztői központjukban egy fejlesztő biztos olyan ötlettel foglalkozik, ami az F-Zeróhoz köthető lehetne. Úgy látja, hogy egy cég sosem hoz határozottan olyan döntést, hogy egy franchise-ot tovább már nem támogat; amíg ő ott volt, ez biztosan így volt.
Tavaly Imamura Takaya, az F-Zero karakter- és járműtervezője azt nyilatkozta, hogy mindig is van ötlete a sorozat feltámasztására, de egy nagy, új ötlet nélkül ezt nehéznek tekinti. A francia Gamekultnak pedig még 2012-ben mondta Miyamoto Shigeru, hogy az első, SNES-re elkészült rész óta több részt is megélt a sorozat, de nem nagyon fejlődött eközben, és megkérdezné a francia Twitteres szavazóktól (akik az F-Zerót hiányolták a leginkább), hogy miért ez a véleményük, mert nem tudta, hogy mi az, amit a Nintendo még nem csinált meg a franchise körül. Szóval Fils-Aimé gondolatmenete nem egyedi.
Az amerikai NPD Group áprilisi jelentése szerint a Nintendo Switch az Egyesült Államokban már le is hagyta a PlayStation 4 élettartamra kivetített értékesítéseit, miután áprilisi és 2022-es rekordokat is döntött a hybrid platform. Pénztermelés esetében a PlayStation 5 húzta be a hónapot (a Switch példányszámban nyert), az Xbox Series pedig mindkét szemszögből vizsgálva a második lett. Az NPD elemzője, Mat Piscatella szerint a Nintendo Switch a hatodik legtöbb példányban elkelt konzol lett, az asztali platformok között pedig a negyedik helyen áll a PlayStation 2, az Xbox 360 és a Wii mögött. (A két handheld a DS és a Game Boy termékcsalád.)
Játékértékesítésben csak két új játék volt az áprilisi top 20-ban (a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, ami az élen nyitott, és kapásból az év második legjobban fogyó játéka lett, az utóbbi tizenkét hónapot tekintve pedig a hatodik pozíciót foglalja el; a másik pedig az ötödik helyen startoló Nintendo Switch Sports). Az eddigi éllovas Elden Ring lecsúszott a második helyre, a negyedik helyről pedig a harmadikra lépett elő a Sony multiplatform baseball játéka, az MLB: The Show 22. A Gran Turismo 7 a 2. helyről a 9. helyre esett vissza, a Kirby and the Forgotten Land pedig a harmadikról a negyedikre csúszott le.