Az Embracer vezérigazgatója, Lars Wingefors szerint a Legacy of Kain, a Thief és a Deus Ex remake-jei, remasterei és spin-offjai hatalmas potenciállal bírhatnak, így nem kizárt, hogy a kiadó ezekkel is foglalkozni fog…
Az Embracer Group befektetőknek megtartott negyedéves prezentációjában Wingefors azt mondta, hogy nemrég jelentették be a Crystal Dynamics, az Eidos Montréal és a Square Enix Montréal megvásárlását, amivel a Tomb Raider, a Deus Ex, a Thief, a Legacy of Kain, és sok más IP jutott hozzájuk. A bejelentés túlnyomóan pozitív visszajelzést kapott. Potenciált lát a frissen beszerzett IP-k folytatásában a remake/remaster/spin-off hármas megközelítésén túl, de a csoporton belül transzmédia-projektek is megvalósulhatnak így.
A Tomb Raidert ne vegyük ide, mert ennek új részét a Square Enix kurtítása előtt már bejelentették, és ez az Unreal Engine 5-tel PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re készül, úgyhogy Wingefors a többi IP-re vonatkozik. Az Eidos Montréal lehetne logikus stúdió erre, hiszen ők a Marvel’s Guardians of the Galaxy után ráérnek, míg a Crystal Dynamics Lara Crofttal foglalkozik. A Legacy of Kain: Defiance volt a LoK utolsó része, és az 2003-ban jött ki PS2-re, Xboxra és PC-re, így ez lehetne a logikus feltámasztás. Az Eidos Montréal korábban már foglalkozott a Thief és a Deus Ex rebootolásával. A transzmédia projekt pedig filmes, TV-s adaptációkra utal, és Alicia Vikanderrel egyszer biztosan elkészül a második Tomb Raider-film. Vagy akár az Asmodee birtoklása révén társasjátékok, kártyajátékok és asztali RPG-k jöhetnek…
Ugyanebben a jelentésben szólalt fel Matthew Karch, a Saber Interactive vezérigazgatója is. Ő az évszázad üzletének nevezte az Embracer legújabb bevásárlását, és azt hiszi, hogy a játéktörténelem egyik legjobb IP-jét szerezte be a cég, erről pedig nem hajlandó vitát nyitni. Remek csapatok jutottak az Embracer köreibe, és a tranzakció lezárása előtt felületesen már megismerte őket; izgatott afelől, hogy a jövőben mit csinálhatnak. Amúgy a Tomb Raiderre gondolt, ugyanis ebből összesen 88 millió játékot értékesítettek az utóbbi két és fél évtizedben, és a filmek is termeltek pénzt rendesen.
Kíváncsiak leszünk, hogy mit hoznak össze a Square Enixtől megvett IP-kből…