Igaz, az egyik konzolcsalád mégis csalódni fog, ugyanis a Microsoft és a Sony közül csak egyikük kapja meg mind a két generációra a lecserélt logójú, így már sokkal eredetibbnek ható Street Fighter 6-ot.
A Capcom közleménye szerint a RE Engine-re váltó Street Fighter 6, ami az eddig több mint 47 millió értékesítést összehozó franchise eddigi 35 éves múltjának legújabb tagja lesz, nem fog idén megjelenni. Három eltérő játékmóddal rendelkezik majd: a Fighting Ground, a World Tour és a Battle Hub. Minden elemében erősebb grafika, illetve innovatívnak nevezett játékmenetbeli funkciók is erősítik az élményt. Az arcade mód, az online meccsek, a tréning, a helyi versus csaták a Fighting Ground élményben (ezt a szót nagyon sokszor írták…) találhatjuk meg.
Ryu, Chun-Lie és Luke is mind arcfrissítésen ment át az új generációban. Hozzájuk csatlakozik Jamie, akinek kiszámíthatatlan mozgáskészlete lesz. A World Tour egy egyjátékos, immerzív sztorimódnak igérkezik, ami feszegetni fogja a határokat akörül, hogy egy verekedős játék pontosan mi is. Az avatarunkkal maradandót alkothatunk a japán kiadó szerint. A Battle Hubban új és egyedi módon kommunikálhatunk és léphetünk interakcióba a többi játékossal (ez lesz az online komponens lényegében).
Komoly újításnak bizonyul az első valós idejű kommentáros funkció, ami tizenhárom nyelven kap feliratozást. Vicious és Aru, a verekedős játékok közösségéből két kommentátort említettek példaként, és ők közvetlenül fogják kommentálni az eseményeket, mintha egy bajnokság eseményeiről beszélnének. A modern irányítási séma mellett a klasszikus is visszatér (az előbbi egyszerűsíti az inputokat). Jön még a Drive System is, ami egy új csík lesz. Ennek segítségével öt eltérő technikát alkalmazhatunk, amik a karakterünk offenzív vagy defenzív képességeit erősíthetik.
A PlayStation Blogon pedig azt olvashatjuk, hogy a Drive Impacttal kb. a falra kenhetjük ellenfelünket, a Drive Parry-vel az ellenfelünk támadását lehet elhárítani, és tölthetjük a csíkot. Ebből (és egy normális támadásból is) ki lehet hátrálni, hogy a Drive Rush-sal gyorsan riválisunk előtt legyünk. Az Overdrive Arts pedig a korábbi EX mozdulatokhoz lesznek hasonlóak, a Drive Reversal pedig ellentámadásra lesz jó. A Classic Control Type a hat gombos, régi kezelési metódus, a Modern pedig úgy egyszerűsít, hogy egy speciális támadási gombként funkcionál, és egy irányt lenyomva elő lehet hozni egy különleges mozdulatot. Ezt a kezelési sémát az új játékosoknak ajánlja a Capcom.
Az FGC-s kommentátorok segítségével megvalósuló Real Time Commentary funkció segítségével könnyebben meg lehet majd érteni, hogy pontosan mi is történik, ugyanis a játékmenettel kapcsolatban is magyarázatot fogunk kapni. Vicious és Aru mellett további narrátorokra is számíthatunk. A Capcom kicsit nagyképűen a verekedős játékok műfajának jövőjeként tekint a Street Fighter 6-ra.
A Street Fighter 6 2023-ban fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam, és fogadni lehetne arra, hogy Denuvóval rontanak a teljesítményen), illetve PlayStation 4-re. Xbox One-ra nem fog megjelenni.
Forrás: Gematsu