A The Altersben a főhősünk alteregóinak segítségével kell megoldanunk a felmerülő problémákat, az utóbbi idők egyik legeredetibb játékfelütésének keretében.
A 11 Bit Studios a PC Gaming Show egyik meglepetését hozta el a The Alters bemutatásával: a játékkal, amelyben megtudhatjuk, hogyan alakulhatott volna az életünk, ha bizonyos döntéseket másképp hozunk meg. A This War of Mine és a Frostpunk alkotói rendkívül kreatív alapötlettel álltak elő, ráadásul úgy tűnik, a megvalósításra sem lehet majd sok panaszunk.
A játékban Jan Dolski, egy munkás bőrébe bújik, aki hirtelen egy távoli bolygón találja magát, egyedül és elhagyatottan, tudván, hogy segítségre lesz szüksége a túléléshez.
Mivel nincs senki, aki segíthetne neki, nincs más választása, minthogy az „alteregóihoz” forduljon: önmagának olyan változataihoz, amelyek élete egy bizonyos pontján más döntéseket hoztak, mint amiket ő választott, és most más képességekkel és a helyzetek kezelésének módjával rendelkeznek.
Ez a játék alapfeltevése, amelyen a lengyel stúdió az elmúlt két évben zárt ajtók mögött dolgozott az Unreal Engine segítségével. A The Alters rendezője, Tomasz Kisilewicz elmondta, hogy ellentétben azzal, hogy van egy klónjuk, a The Alters alteregóinak esetében a játékosoknak tudniuk kell majd, hogyan használják és kezeljék őket és különböző képességeiket ahhoz, hogy sikeresek legyenek a játék során.
A The Alters azt a koncepciót igyekszik feltárni, hogy „mi lenne, ha?”
Azt is hozzáteszi, hogy mindegyiküknek lesz egy különálló személyisége, ami azoknak a döntéseknek az eredménye, amelyeket abban a másik életben hozhattak volna, amit mi nem éltünk meg, és onnantól kezdve a játékoson múlik majd, hogyan alakul a cselekmény és a ”Altereinkkel” való kapcsolatok. Lényegében a 11 Bit Studios célja, hogy elénk tárja azt a dilemmát, amivel oly sokszor szembesültünk már belső énünkben, de számtalan sci-fi műben is láttuk már: szó szerint feltárni a ”mi lett volna, ha… elvállaljuk azt a munkát, amit visszautasítottunk egy másikért?” vagy ”mi lett volna, ha megházasodom?”
Összességében ez egy olyan játék, amelynek középpontjában azoknak az apró, triviális döntéseknek az eredményei állnak, amelyek kezdetben néha jelentéktelenek, de később kiderül, hogy meghatározóak az életút szempontjából. Egyelőre a traileren és a bejelentésen kívül semmi más nem derült ki erről a rejtélyes címről, de az biztos, hogy elgondolkodtató játékmenet-felvetésről van szó, úgyhogy figyelni fogjuk a további részleteket erről a különös játékról.
Forrás: VentureBeat