Itt az újgenerációs Xboxos autóverseny legújabb epizódja, a Forza Motorsport, amelynek már a megjelenési dátumát is bejelentette a Microsoft. A játék szokás szerint Xbox Seriesre és PC-re jelenik meg, és nagy meglepetéssel elhagyták a számozást is: az új rész egyszerűen csak a Forza Motorsport címet viseli, jelentette be a kiadó Xbox Game Studios és a fejlesztő Turn 10 Studios.
A játékból felvett és Xbox Series X-en futó vadonatúj trailert adott ki a Microsoft, amely a Forza Motorsport első játékmenetével együtt debütált, és amely bemutatja, hogy Maple Valley – a rajongók által a legelső Forza Motorsport-játék 2005-ös (legelső xboxos) megjelenése óta kedvelt, kedvenc pálya – lenyűgöző részletességgel és szépséggel elevenedik meg ismét.
A Maple Valley mellett a trailerben láthatunk még olyan a rajongók által kedvelt és most visszatérő kedvenc pályákat is, mint a Circuit de Spa-Francorchamps és a Laguna Seca Raceway. De vannak persze új helyszínek is: az új Forza Motorsportban debütál a dél-afrikai pálya: a Kyalami Grand Prix Circuit, valamint a Japánban található vadonatúj Circuit Hakone, egy eredeti, nagy sebességű Grand Prix-pálya, amely az új Forza Motorsport technikailag fejlett, legmodernebb játékmenetének bemutatására épült.
Immerzívabb és dinamikusabb, mint valaha
A Forza Motorsportot az alapoktól kezdve úgy építették fel, hogy megmutassa az Xbox Series X|S konzolok által kiaknázott képességeket. Az átdolgozott fizika pontossága, az autók és a pályák szépsége, az új dinamikus napszakok, a fejlett autós sérülések és a valós idejű sugárkövetés a pályán generációs ugrást eredményez a játékban való elmerülésben. A vadonatúj Forza Motorsport a valaha készült legfejlettebb technológiát felhasználó autóversenyjáték.
A Forza Motorsport alapvető eleme a teljesen dinamikus napszakrendszer, amely lenyűgöző részletességgel kelti életre a pályákat, és az időjáráshoz hasonlóan minden pályán elérhető lesz. A napszakok változása megváltoztatja a környezeti hőmérsékletet, ami viszont hatással van a pálya felületének hőmérsékletére. Ezek a pályahőmérséklet-változások befolyásolják majd az autód aszfalthoz való tapadását, akárcsak a gumírozás és az időjárás. Ezek az új szimulációs részletek további mélységet, realizmust és dinamikát adnak a versenyzés élményéhez.
Új vezetői élmény
A fejlesztők állítólag teljesen átdolgozták az alapvető vezetési élményt, hogy kihasználják az Xbox Series konzolok erejét. Ez magában foglalja a fizikaszimulációnk hűségének 48-szoros javulását. A visszajelzések alapján olyan új funkciókat vezetnek be, mint a gumiabroncs- és üzemanyag-kezelés, a többféle gumikeverék és az új, mélyreható autóépítés, amely a legaprólékosabban is felhasználja a különféle autóalkatrészeket és azok képességeit. Mindez állítólag majd a pálya melletti boxokban kel életre, ahol a részletesen kidolgozott anyagok és shaderek a sugárkövetéssel párosulva keltik majd életre állítólag „hihetetlen részletességgel” a különféle verdákat, kívül-belül. A sugárkövetés különösen a motortereknél érvényesül majd, a „komplex visszaverődéseknek” hála.
Sokkal részletesebb rongálódás
A Forza Motorsportban az autók sérülései egészen a karosszéria egyes karcolásaiig reprodukálhatók. Teljesen új szimulációs részleteket találsz a sérülések irányultságában, abban, ahogyan a festék leválik a szabadon hagyott és kiemelkedő élekről, a kerékkopásokban és a szennyeződések felhalmozódásában. Az autók sérülése a versenyzés valósága, és az új Forza Motorsportban teljesen hitelesen lett megörökítve.