RETRO – Will Wright Sim City című játéka a városalapítás és menedzselgetés mindennapjaiba vezetett be. A játékos számára az igazi örömöt azt jelentette, hogy a virágzó, élő-lélegző várost épített fel semmiből, sűrű lakóházakkal, felhőkarcolókkal, gyárnegyeddel.
Wright a kiadó kérésére utólag belerakott a játékba különféle természeti csapásokat és szerencsétlenségeket, így a lakosság önfejűsége miatt frusztrált önjelölt polgármesterek Godzillával pozdorjává zúzhatták, árvízzel eláraszthatták vagy tűzvésszel porig égethették a nehezen felépített várost, csak hogy a feszültséget levezessük. (Aztán persze visszatölthettük az előző játékállást.) Nos, az Elements of Destruction tulajdonképpen pontosan erről szól, csak éppen a városépítést skippelték belőle…
Az őrült tudós
A játék főszereplője egy igazi „Dr. Genya”, illetve Dr. Edgar Herbert. A briliáns tudós 60 évig dolgozott cégének, az AIC-nak, miután nyugdíj helyett egyszerűen kirúgták. A felháborodott tudor bosszút esküszik, és az időjárás manipulálásának lehetőségeit kihasználva úgy dönt, hogy elpusztítja az AIC létesítményeit. Bosszúnkat tornádó, földrengés, villámlások és más károk okozásával teljesíthetjük be. A különféle támadástípusok erőben, hatékonyságban és energiafelhasználásban, sokban különböznek.
A villám például gyors támadás, amely csak kis kárt okoz, így aránylag kevés energiádat szívja le, ezért egyszerre többször is használhatod. A földrengés nagyon lassan indul be, és tetemes energia kell hozzá, viszont iszonyatos kárt okoz. A tornádó pedig folyamatosan zabálja az energiádat, miközben ide-oda szlalomozol vele, így addig használhatod, amíg kitart a nafta.
Az AIC visszavág
Persze a cég nem nézi tétlenül, amint szétzúzod létesítményeit, hanem ellentámadást indít tevékenységeddel szemben: különféle védelmi rendszereket húz fel, amelyek akár el is pusztíthatnak. Minden támadásfajtánknak megvan a maga védelme, így a játék egyfajta kő-papír-olló elven működik.
Állandóan próbálkoznunk kell, hogy megtaláljuk a megfelelő katasztrófát, miközben az MI igyekszik felhúzni a védelmet ellene. Így az Elements tulajdonképpen egy nagyon leegyszerűsített régi Bullfrog stuffra hasonlít – jóval kevesebb fantáziával kidolgozva.
Szürke szamár a ködben
A játék grafikája elég szürkécske, monoton és unalmas – nyilvánvalóan ezt a részt akarták a fejlesztők a legkevésbé kidomborítani. Azt hinné az ember, hogy egy olyan játék, amelyik erősen a pusztítások effektjeire bazíroz, különösen kidolgozza ezeket, pedig nem: a robbanások, lángok és egyéb „látványosságok” még nagy jó- indulattal is csak B kategóriásnak nevezhetők. Nem számít az sem, hogy milyen erejű poklot zúdítunk az épületekre, azok ugyanis mindig ugyanolyan animációval adják át magukat az enyészetnek.
Némi pusztítás és más semmi, a vágyam csak ennyi?
Az Elements of Destruction erősen B kategóriás játék, az alapötleten túl kevés fantáziával megáldva. A „hadjárat” elég rövid, szóval, ha gyorsan végig akarsz valamit tolni, hogy levezesd a feszkót, akkor ez a te játékod. Egyébként pedig erősen felejtős kategória.
-BadSector-(2008)
Pro:
+ Ha pusztítani akarsz
+ Feszkó levezetésre
+ Legalább eredeti
Kontra:
– Már a megjelenésekor is csúnya volt
– B kategóriás
– Hosszútávon felejtős
Kiadó: ValuSoft, Inc.
Fejlesztő: Frozen Codebase, LLC
Stílus: Stratégiai játék
Megjelenés: 2008. máj. 1.
Elements of Destruction
Játékélmény - 6.1
Grafika - 5.6
Történet - 5.5
Zene/Audio - 6.8
Hangulat - 6.6
6.1
KORREKT
Dr. Genya talán sokáig értékelné, én ráuntam, köszöntem.