RIDE 2 – Ismétlés ezerrel

TESZT – Ez a játék kb. 95%-ban ugyanazt mutatja, mint a tavalyi első felvonás. Tudom, nem ilyen felütés a megszokott, de a Milestone esetében már komolyan tudni lehet, hogy mire számíthat a játékos már a megjelenés előtt. Mintha egy sportjáték lenne, évenként szinte minimális fejlődéssel.

 

Első gondolat: nahát, nem egy évig tölt, mire behozza a játékot. Jó, ez várható volt az olaszoktól, hogy ne kelljen már légyszi egy percet várni a menü betöltésére. A másik elvárás a tavalyi játék után az, hogy ne legyen már az elmentésünk tönkrevágva, csak mert a RIDE úgy gondolja, hogy jaj, most elszúrja az autosave-et. Ezeket megvalósította.

16 szezonnyi repetitív körözés

A RIDE első részének nem volt története. Itt sincs. Sőt, itt még egy kötelező versenyt is le kell tudnunk, mielőtt egyáltalán elindulna a karrierünk. Előtte jön az az ósdi karakterlétrehozás, de most még a megszabott profilképek közül sem lehet választani. Devolúció a Milestone-tól.

Ha megvan a verseny, akkor végre a menüben találjuk magunkat, így elkezdhetjük építgetni reputációnk. Sajnálatos módon pontosan ugyanazt a sémát emelték át ide, amit az első RIDE prezentált: háromszázadik helyen kezdünk nulla rajongóval, legyünk elsők. A többi 299 lowfaxjowskával semmi interakcióba nem lépünk, csak nevek és számok a riválisaink a pályán kívül. Ez kb. annyira élettelen, mint pl. a Viper Racing 1998-ból, és az egy egész korrekt cucc PC-n még talán ma is.

A karriermódban vannak meghívásos versenyek, amik mindig a szezon végén (egy szezon egyenlő nyolc versennyel) nyílnak meg, vannak csapatos versengések, illetve a négy fő kategórián belül három nehézségi szint az amatőrtől a kezdőn át a profiig, és még azokon belül kisebb alkategóriák. Az a 128 verseny többnyire itt fog lezajlani.

Elmotoroztok ti innen a

…hivatalos versenypályákra (pl. Nürburgring, ebből még a veterán Nordschleifén is mehetünk egy kört), vagy utcai helyszínekre, amik az első részből szintúgy ismerősök lehetnek. Többfajta motortípus van, így fejből a supermoto, a naked, a superbike és supersport kategóriák jutnak az eszembe, és összesen 177 járgányra ülhetünk fel, és azokat lehet tuningolni is. Aki mindent ki akar maxolni, az egyrészt nem normális, másrészt meg ehhez úgy jó 7 millió kredit biztosan kelleni fog.

Korábban mondtam a csapatos versenyzést is, amik abból állnak, hogy négyen vagyunk a másik team négy fője ellen, és akik több pontot szednek össze, nyernek. Felbérelhetünk jobb képességű motorosokat tokenért, amik elég sok kreditbe fájnak, és azokkal a tokenekkel még olyan már-már röhejes opciót is vehetünk, hogy az online szavazások során kettőt ér a voksunk. (Tehát a singleplayer során vehetünk valamit online-ra… lol?) Sőt, a poén: vehetünk olyan perket, hogy pole-ból indulhatunk a középmezőny helyett! Gyönyörű!

PéP

A motorok PP-k, Performance Pointok segítségével vannak bekategorizálva. Van pl. olyan futam, ahol 350 a limit. Mi kituningolhatjuk a motorunkat, és közben nézhetjük, hogy a max mocink ellenére, ami mondjuk 245-öt tud, simán lehagy az AI. Néhol nincs ez kibalanszolva, és felettébb idegesítő, hogy néhol emiatt kell másik motorra ülnünk, csak azért, hogy lépést tudjunk tartani a géppel. Emiatt meg gründölni kell a pénzért, és felettébb unalmassá válik a játékmenet.

Ezzel konkrétan rá is tapintottam a játék problémájára: egyszerűen elfárad. Ez nem egy Gran Turismo, sőt, Tourist Trophy, ha már motoros és PlayStationös példát kell felhoznom. Hiába a Milestone stuffokban megszokott irányítási, fékezési, rewind lehetőség, egyszerűen unalmas az egész játék. Ezen az itt-ott feltűnő time trial, helyes ív, és előzési verseny sem segít semmit sem.

Nem ajánlott

Az első RIDE még tavaly 59/100-at kapott. Most kap egy 60-at, és ez az egy plusz pont csak azért jár, mert nem rontja el az elmentéseimet, és nem kell annyit várnom a töltési időre. A menü cserébe lassú lett, másodpercekig tart navigálnom innen oda, a tuningolásnál nem tudtak egy „tuningold maximumra egy készlettel” opciót csinálni, és tök jó ám, hogy a gyártók fele olasz… kicsit sem hazahúz a Milestone keze, áh nem.

Szóval a RIDE 2-t max úgy ajánlom, ha 5-6 ezer forintért meg lehet venni. Ez is úgy van, mint a Valentino Rossi játék – túlárazott simcade, ami elavult grafikával, reklámbetét zenével és átlagos audióval rendelkezik. A Milestone erőltesse már meg magát, könyörgöm.

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Nem rontja el végre az elmentéseket
+ Nem tölt annyit, mint tavaly
+ Nem kell többet játszanom vele 🙂

Kontra:

– Nem fogok több tíz órát grindolni a tokenekért és kreditekért
– Nem tudom, hogyan lett a kezelőfelület ennyire LASSÚ
– Nem tudom, hogy mi értelme volt ezt így kiadni


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: Motoros, simcade

Megjelenés: 2016. október 7.

RIDE 2

Játékélmény - 5.8
Grafika - 6.2
Fizika - 6.9
Zene/Audio - 6.6
Hangulat - 4.5

6

KORREKT

A Milestone inkább ne is próbálkozzon.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu