A CD Projekt RED egy elég masszív közleményt adott ki a Twitteren.
„Ha követed a CD Projekt REDdel kapcsolatos híreket, hallhattál olyan információkat, amik a stúdió moráljáról szóltak. Mi többnyire igyekszünk a céggel kapcsolatos véleményekről [pl. Glassdoor] nem beszélni, de most, főleg amiatt, hogy hosszú ideje nem beszéltünk a Cyberpunk 2077-ről, ami sok játékosban aggodalmat keltett, szeretnénk kifejteni néhány dolgot.
Először is, beszélnénk a távozásokról. Amikor 2015-ben kiadtuk a The Witcher 3: Wild Huntot, több mint 200-an dolgoztak itt, és ez a csapat volt a stúdió fő magja. Azóta kb. megdupláztuk ezt a számot, és még mindig bővítjük a csapatot. Elmennek az emberek? Természetesen. Mindig a legjobbat kívánjuk nekik, tisztelve a döntésüket és az általuk nyújtott feedbacket, ami miatt elhagynak bennünket. Folyamatosan próbáljuk a RED-et egy mindenkinek jó munkahellyé tenni, de van egy pár meghatározott értékünk, amik meghatározzák, hogy kik vagyunk és miként csináljuk a dolgaink.
Egy eltávozó – még ha magasabb beosztású is – azt jelenti, hogy a projekt veszélyben van? Annak, aki így gondolja, eléggé bátornak kell lennie, hogy egy (vagy néhány) személy távozására alapítva helyezi egy AAA RPG jövőjét. Minden RPG, amit fejlesztettünk, abban a pillanatban mindig is elérhetetlennek, lehetetlennek tűnt, amikor elhatároztuk annak megvalósítását. Öt évünkbe került az első The Witchert befejezni, a saját engine-ünket kellett létrehozni a The Witcher 2: Assassins of Kinghez, és teljesen újra kellett gondolnunk a játékfejlesztési módszerünket a The Witcher 3: Wild Hunt esetében a nyílt világ elhozatala érdekében. Amikor elindulunk egy úton valami megalkotása felé, tudjuk a célt, és egy dologban biztosak vagyunk: még ha valami lehetetlennek is érződik, nem jelenti azt, hogy tényleg lehetetlen. Úgy néz ki, hogy leggyakrabban lehetségesek ezen dolgok, csak sok hitet, elhatározottságot és lelkierőt igényelnek.
Ez a játékkészítési megközelítés nem való mindenkinek. Gyakran azt a tudatos megpróbáltatást igényli, hogy „újra feltaláljuk a kereket” még úgy is, ha személyesen úgy gondolod, hogy az már kiválóan funkcionál… de tudjátok mit? Minden kicseszett alkalommal hiszünk annak a keréknek újra feltalálásában, mert úgy hisszük, hogy ez tesz egy játékot jobbá. Ez hozza létre az innovációt, és lehetővé teszi, hogy azt mondjuk: keményen dolgoztunk valamin, ami szerintünk megéri a pénzt, hogy elköltsd rá. Ha úgy készítesz játékokat, hogy az „közel van, hogy jó legyen” attitűddel élsz, egy kényelmi zónába kerülsz… és tudod, hogy a varázslat hol is történik.
A Cyberpunk 2077 [fejlesztése] a tervek szerint halad, de kihasználjuk az időnket – ebben az esetben a csend a költsége egy király játék megalkotásáért. Mint mindig, köszönjük, hogy annyira érdeklődtök az iránt, amit csinálunk, hiszen ez kimutatja: megéri a rá szánt óráink,” írta Marcin Iwinski, a stúdió társalapítója, illetve Adam Badowski, a stúdió fejese Twitteren.
Magyarul: a jó munkához nekik idő kell. Nem akarnak tucat/befejezetlen játékkal jelentkezni, és inkább hallgatnak, hogy meglepjenek minket valami minőségivel. A Cyberpunk 2077-nek megjelenési dátuma nincs, de korábban már írtunk arról, hogy 2019-ben lehetséges a megjelenése… amúgy a Glassdoorral pl. arra az értékelésre utaltak, ami azt mondta, hogy „Vonuljatok vissza, koncentráljatok a családra. Hagyjátok azokra a játékfejlesztést, akik tényleg játszanak velük, illetve létrehozzák, szeretik azokat.”