“May the Fourth With You!” – Öt klasszikus Star Wars játék a legjobbak közül

RETRO – A Star Wars nap ünnepén összeszedtünk öt klasszikus játékot, amely George Lucas jól ismert univerzumában játszódik.

 

“May the Fourth With You!” – a szójáték kapcsán vált ünneppé ez a nap, amelyet immár minden évben megtartunk. Egy olyan dátum, amely kapcsán az összes Star Wars rajongó „összegyűlik” (a legtöbben persze csak az interneten, mások konkrétan találkoznak), hogy George Lucas munkássága iránti rajongásukat megosszák egymással: filmek, rajzfilmsorozatok, társasjátékok, no és persze: klasszikus videojátékok…

Éppen ezért mi is úgy döntöttünk, hogy megünnepeljük ezt a napot egy igazi kis pénteki retromaratonnal. Ez az öt játék, amelyet úgy döntöttünk, érdemes kiemelni a Star Wars klasszikusok áradatából. A sorrend kronológiai, szóval nem a minőség vezérelte: mindegyik hatalmas klasszikus volt a maga idejében.

Super Star Wars – 1992 – (Sculptured Software Inc.)

A 90-es évek igazán kellemes korszak volt a „run and gun”, tehát a 2D-s platformer akció videojátékok tekintetében, ahol oldalnézetből kellett irtani az ellenfelek tömkelegét. Az egyik ilyen rendkívül jól sikerült darab a klasszikus Star Wars sorozat alapján készült, teljesen hű volt az eredeti Star Wars filmes univerzumhoz. Rendkívül változatos szintek, emblematikus karakterek és szituációk, a játéknak épp oly epikus hangulata volt, mint az első trilógiának.

Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II (1997 – LucasArts)

Több olyan klasszikus shooter is készült ebben a korszakban, amely a Star Wars univerzumban játszódott, de talán a Dark Forces II-őt érdemes mégis kiemelni. A LucasArts apait-anyait beleadott ebbe az FPS-be (bár külső nézetben is játszhattuk): nagyszerű sztori, a korához képest kiváló grafika és játékmenet jellemezték Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II-őt

Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast  (2002 – Raven Software)

„Egy Jedi nem ismerheti a dühöt, sem a gyűlöletet, sem a szerelmet.” Legnagyobb erénye a türelem, és a jó ügy érdekében néha kénytelen barátait is feláldozni. Ha e szabályoknak képtelen megfelelni, akkor könnyen hatalmába kerítheti a Sötét Oldal… Kyle Katarn, a Jedi Outcast hőse is ettől való félelmében akasztotta szögre lézerkardját, miután az előző részben leszámolt apja gyilkosával. Hősünk egyszerű zsoldosként az endori győzelem után frissen alakult Köztársaságnak vállal küldetéseket, azonban egy kitagadott Jedi olyan kegyetlen sérelmet okoz neki, hogy Kyle bosszút esküszik és rég szunnyadó képességeit újra felelevenítve a bűnös nyomába ered…”) (BadSector 2002)

A Jedi Knight II igazi a Raven Software igazi gyöngyszeme volt, nagyszerű belső és külső-nézetes akciórészekkel, Kyle Katarn karaktere itt nyert igazi mélységet, továbbá hatalmas élmény volt az ismert Star Wars karakterek mellett is harcolni. A játék teljes retrotesztjét itt olvashatjátok el.

Knights of the Old Republic (2003 – BioWare)

„4000 évvel a Star Wars-filmek érája előtt járunk, amikor a jedi és a sith lova¬gok még nagy számban, szabadon jártak-keltek a galaxisban, és lézerkardjaik mellett gyakran fémből készült pengéket is használva vidáman kaszabolták egymást. Az Erő azonban már akkor is átjárta őket, ebben pedig nyilvánvalóan a BioWare is dúskál, a KotOR ugyanis döbbenetesen jól sikerült…” (BadSector 2003)

A Knights of the Old Republic (amelyet sokan KotOR néven jegyezünk meg) minden idők egyik legjobb szerepjátékaként maradt meg emlékezetünkben. A BioWare klasszikusát még évek múlva sem tudta felülmúlni még a saját Mass Effectjük sem. (Bár közel járt hozzá.)

A teljes retrótesztet itt olvashatjátok el.

2003-ban az Erő ismét a LucasArtsszal volt. Annyi év hullámzó teljesítménye után egy olyan szerepjátékkal örvendeztette meg a nagyérdeműt

Knights of the Old Republic II (2004)

„A galaxisok már csak ilyenek: hiába mented meg (vagy taszítod romlásba) őket, pár év eltelik, és már megint csak a gond van velük. A KotOR II vadonatúj hőse is ezzel szembesül, miután egy szál pendelyben, a fénykardja és az Erő beható ismerete nélkül egy bányászbolygón ébred. No igen, a folyatásban ismét hosszú utat kell bejárnunk, mire a mi kis kedvencünk lesz a legnagyobb Jedi az egész univerzumban…” (BadSector 2004)

A Star Wars: Knights of the Old Republic hivatalos folytatása, amelyet az Obsidian Entertainment készített el és a LucasArts adta ki. A játék vegyes fogadtatásban részesült, ugyanis a sürgető határidő miatt a történet vége kidolgozatlan, elnagyolt maradt. Ezt viszont számomra ellensúlyozta, hogy bizonyos szempontból érdekesebb, kifinomultabb volt a sztori, mint az első részé (bár akkora csavar nem volt benne) és a mellékkarakterek is összetettebbek voltak.

A játék teljes retro cikkét itt olvashatjátok el.

A listából persze koránt sem teljes, még azt sem állítom, hogy ezek ténylegesen a legjobb Star Wars játékok (sokan a 2005-ös Star Wars Battlefront II-re cserélnék például a KotOR II-őt, továbbá a Republic Commando, a Jedi Knight: Jedi Academy vagy a Star Wars: X Wing – hogy csak néhányat említsünk – is kimaradt a választékból. A Csillagok Háborúja persze örök és mi már csak azt várjuk, mikor jön el ismét egy igazi klasszikus egy nem olyan messzi, messzi galaxisban…

-BadSector-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu