Több részletet is megtudtunk a tegnapi, igencsak alapos Google Stadia-áttekintésünk után a streamelő platformról.
Majd Bakar, a Google Stadia alelnöke az Eurogamernek elmondta, hogy a PlayStationhöz és az Xboxhoz hasonlóan könnyen lehet fejleszteni a platformra: „A fejlesztőket minden eszközzel segítjük, így a Stadiára való építés számukra csak egy újabb cél […]. A Stadiára történő fejlesztés olyan egyszerű mint a PlayStationös vagy Xboxos fejlesztés.
A tömörítés és a hálózat – hálózati megoldásokra építünk. Ezeket a Google infrastruktúrája, a BBR, a QUIC és a WebRTC már megcsinálta. Ezek az alapok, amikre mi építkezünk. Így nem csak az IP csomagok alacsony latenciájú továbbítását biztosíthatjuk, hanem a forrásnak feedbacket is nyújthatunk. Kb. olyasmiről van szó mint amilyen trükköket a Zenimax is használ. Azokat itt is be lehet vetni, és így lehet a játékmenetet optimalizálni. A latenciát képkockánként előre tudjuk jósolni, és ahhoz mérten tudunk igazodni. Persze ezt még fejleszteni fogjuk: a [Project] Stream a technológiánk első lépése volt. A teljesítménynöveléssel és a latenciához való igazodással kapcsolatban befektetünk, és ezek jobbak lesznek, amikor a Google Stadia elindul,” mondja Bakar.
Mi a helyzet a Google Stadia exkluzívokkal?
Erre Phil Harrison, a Google alelnöke reagált. Az ő neve ismerős lehet a PS1-es időszakban már kontrollert ragadóknak. Régebben bizony ő volt az, aki behúzott egy halom fejlesztőt az első PlayStationnek! „Erről beszélgettem a Google vezetőségével, mielőtt a céghez csatlakoztam volna. Az én szemszögem az volt, hogy ha a platform ígéretét be tudjuk tartani, akkor saját játékokat kell készítenünk. A saját élményeinket kell felépítenünk, és ez egy nagyon is alapvető, stratégiai irány volt, ami felé mozdulnunk kellett.
Megértem, hogy [egy játékosnak] az exkluzív fogalom néha kihívást jelenthet. [Én inkább azt szeretném], ha a narratívát kifejezetten adatközpontra tervezett [játékok] felé vinnénk. Ha ezek a játékok más streamelő platformokon is feltűnnek, az rendben van. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők elkezdtek innovatívak lenni és a jövőről gondolkodni, és így egy 21. századi játékot [építeni] a 20. századi helyett.” Hozzátette még, hogy a Google által fejlesztett játékok „értelemszerűen kizárólag” a Stadián bukkannak majd fel.
És az árak?
Vannak már árazási tervek is! „[Nagyon sokat] beszéltünk erről a fejlesztői és kiadói partnerünkkel. Ez hónapokon, egyes esetekben pedig évekig tartott. Sok mély fogyasztói kutatás volt. Remek felhasználói kutatócsapatunk van, ami már két éve a Stadia-csapat része. Így megvan a mi nézőpontunk, és így a fogyasztókkal és kiadói partnerekkel tesztelhetjük a hipotézeseinket/feltételezéseinket. Ezáltal a helyes eredményüt tudunk elérni,” mondja Harrison. Az árazásról részleteket nem tudunk, de Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója ezt mondta a GameSpotnak: „Vagy teljes árat fizetsz és játszol, vagy regisztrálhatsz, és napi egy-két órát játszhatsz. Sok megoldás lesz.” Ez sem nagyon konkrét még ugyebár…
És ami várható volt: semmilyen módon nem használhatjuk offline a Google Stadiát. Egyértelmű tehát a Netflix vagy a Spotify példáját nem fogja ez a platform követni. Ismét Harrisoné a szó: Nem, ez technikailag nem lehetséges. Ha ez lehetséges volna, kompromisszumokat kellene kötnünk. Így nem lesz Stadia-konzol sem – kizárólag a Google adatszervereit használhatjuk a játékok streameléséhez, ami errefelé idén valószínűleg NEM fog bekövetkezni.
Örülünk-e még, Vincent? További részletek a nyáron jönnek.
Forrás: WCCFTech, GameSpot, GameSpot, GameSpot