Miután a Kotaku leleplező írására gyorsan tiltakozva, elutasítva reagált a BioWare egy közleménnyel, már a BioWare általános menedzserének, Casey Hudsonnek is meg kellett szólalnia.
Az általunk tegnap röviden összefoglalt történet folytatódik – az Anthem, ami lényegében alig másfél év alatt készült el, nem sikerült valami jól, és kiderült, hogy tényleg vannak bajok. A Kotakunak ugyanis a kezei közé került egy email, amit Hudson még szerda este kiküldött a csapat alkalmazottainak.
„A [Kotaku] cikk megemlíti […] az Anthem fejlesztésének (és pár korábbi projektünkkel is kapcsolatos) problémáit, és ez összeköti azokat a munkahelyünk minőségével és a stábunk jólétével. Ezek a problémák valósak és számunkra a legfontosabb az, hogy folytassuk a munkát ezek megoldásával. Amit mi a határvonalon túllépésnek tartunk, az meghatározott fejlesztők megnevezése a nyilvános kritika céljából. Ez nem fair, és kifejezetten traumát keltő, hogy így elkülönítsenek embereket, és a stábunk közül senki esetében sem fogadjuk el ezt. Ezért sem vettünk részt a cikkben, és ezért sem kommunikáltunk róla.
Amikor megkaptam a lehetőséget arra, hogy a BioWare-hez visszatérhessek általános menedzserként, úgy jöttem erre a posztra, hogy tudtam, hogy a stúdiónak jelentős kihívásai voltak a csapat egészségével, a kreatív elképzelésekkel és a szervezettséggel kapcsolatban. Mindig is izgatott voltam – és leszek is -, hogy ezeken a területeken segítsek a javulások előremenetelében, mert imádom ezt a stúdiót, és mindenekelőtt egy olyan helyet szeretnék létrehozni, ahol ti mind boldogok és sikeresek lehettek. Nem fogom azt mondani, hogy jó munkát végeztem, és egy olyan napon, mint a mai biztosan nem érzem így…”, így hangzik magyarra fordítva Hudson levele.
Az Anthem után tehát érdekes lesz látni, hogy egyáltalán képes lesz-e a BioWare olyan játékot készíteni, amit nem rohamtempóban hoztak össze, hanem tényleg megfelelő vezetéssel, törődéssel, és számukra korrekt technológiával – az új Dragon Age-ben emiatt is nehéz jelenleg bizakodni…
Forrás: WCCFTech