A Sony megállapodást kötött az Immersion Corp-pal, hogy a haptikus technológiájukat felhasználhassák a jövőben.
Nocsak – Immersion és Sony? Nos, ők nem nagyon jöttek ki egymással a múltban, és akkor tényleg nagyon is enyhén fogalmaztunk! 2002-ben ugyanis az Immersion beperelte a Sony-t és a Microsoftot, mert szerintük a kontrollereikben felhasznált vibráló, rezgő technológiájukkal megsértették az ő védjegyüket, találmányukat. A pereskedés jó öt évig tartott, és 2007-ben ennek eredményeképp a Sony 97 millió dollárt perkált a cégnek. Egy tucat évvel később pedig a Twitteren ezt olvashatjuk: „A Sony egy megállapodást írt alá az Immersion Corppal, hogy haptikus technológiát fejlesszen a kontrollerekhez és VR-kontrollerekhez, lehetővé téve a játékosoknak, hogy a nyomás, húzás, fogás, és pulzálás élményét átélhessék a játékokban.” Szóval a két cég között véget érhetett a haragszomrád időszak, és inkább hivatalosan is együttműködnek, ami főleg a következő generációs PlayStationnek, illetve az új PlayStation VR modellnek lehet majd hasznos.
A DualShock technológia még a kilencvenes évek végén tűnt fel az első PlayStationön – például a Silent Hillben így is érzékelhettük a főhős, Harry Mason szívverését, és ebből adódóan tudhattuk, hogy mennyi életereje volt. Azóta persze fejlődött a technológia rendesen, a már nem csak sima kontrollerekben kerül alkalmazásra a haptikus technológia, hanem a virtuális valóság is igénybe veszi az érzékelést biztosító megoldásokat.
Még nem tudni, hogy az Immersion fejlettebb technológiája miként fog felbukkanni a DualShock 5-ben (mi más lehetne a neve a következő generációs kontrollernek? őszinte a kérdés – a formájába meg bele sem merünk gondolni!), és még inkább nem tudjuk még, hogy a PlayStation VR új modellje hogyan fogja igénybe venni az Immersion technológiáját, de a nomen est omen elve alapján ki lehet mondani: immerzívebb élményekben lehet részünk a virtuális valóságban.
Úgyhogy most már ki lehet jelenteni: a Sony tényleg komolyan készül a VR-ra is.
Forrás: MP1st