…és itt most nem az emulációra gondolunk, hanem az Xbox 360 hivatalos támogatására!
Phil Spencer, az Xbox-vezér a Giant Bombnak adott interjújában (amiből pár napja már szemezgettünk) ugyanis nyilatkozott egyet, amit most lefordítunk: „A Microsoft telepítő technológiája, az MSI… ha megnézed a merevlemezed, találni fogsz ilyen .msi kiterjesztésű fájlokat, amiket én is írtam a múltban. Felépítettük ezt az MSI XVC névre hallgató technológiát, amivel lehetőségünk van könnyen „becsomagolni” a Win32-es játékokat, amiket a fejlesztők már PC-n építenek, anélkül, hogy az UWP-s blablablát csinálnák (Universal Windows Platform – Windows 10), hanem csak annyit mondanak, hogy „ugyanazt a játékot fogom használni, amit bármelyik boltba feltennék”. Minden boltnak megvan a saját telepítője, szóval így kell ezt értelmezni. Az MSI XVC-ből az X az Xboxos telepítő technológiánkból van. Emiatt pár ember zavarba is került.
Szeretném, ha Windowson futtathatnám a PowerPC-s játékokat. Ezek az Xbox 360-as címek! Nehéz volt azokat a PowerPC-s játékokat egy rögzített specifikációjú gépen, mint az Xbox One-on futtatásra bírni. Amikor eljutsz a PC-k [felépítésének] változatosságához, sosem mondanám azt, hogy soha. Őszintén szólva, mi valószínűleg korábban streamelnénk ezeket, mint hogy natívan futtathassuk, és nem tudom, hogy ez-e a legjobb válasz.”
Gyorsan átfutjuk Spencer kommentjét: tehát először az Xbox One-os címek natív Windowsos futtatásával kapcsolatos pletykákat lőtte le, majd utána arról beszélt, hogy ő maga is szívesen látná az Xbox 360-as játékok futtatását PC-ken, de úgy véli jelenleg, hogy inkább a Project xCloud révén lesz ez kivitelezhető (ahogy a PlayStation 3-as címek is a PlayStation Now révén streamelhetőek PlayStation 4-re).
Nem lenne rossz ötlet: van pár Xbox 360-exkluzív (vagy PC-re meg nem jelent játék), amit nagy örömmel látnánk PC-n is. Itt például abszolút joggal felhozhatjuk a Fable 2-t, ami ugye X360-only cím… és azt biztosan örömmel fogadnák a franchise rajongói a konzolon kívül is.
Forrás: PCGamer