Mi mindenért felelős Hideo Kojima a Death Strandingben?

A válasz nem annyi, hogy mindenért – pontosabban is körül lehet járni a kérdéskört, mivel a japán zseni saját maga osztotta meg, hogy a Death Stranding esetében mi mindent csinál (vagy csinált, néhol már a múlt idő is abszolút jogosan alkalmazható) a fejlesztés során.

„Én alkottam meg a témát, a világ atmoszféráját, a történetet, a karakter- és játéktervezeteket a koncepció során, a menetrendezést, az információgyűjtést, helyszínkutatást, folyamatos kísérletezést, forgatókönyvírást, specifikációmeghatározást, a stáb felállítását, hangdizájnt, a napi ötleteimet és ezek finomhangolását, problémamegoldást, trailerszerkesztést, és még a key artot. Ez az én feladatom,” írta Kojima a minap a Death Strandinggel kapcsolatban, amiről így elárulta, hogy pontosan mennyi mindenért volt felelős a játék alkotása során (ami azért több mint három éve készül – 2015 decemberében jött ugyanis a bejelentés, hogy Hideo Kojima függetlenedett a Konamitól, és így újjáalkotta anélkül is a Kojima Productionst).

A Death Stranding esetében tehát a rendező/alkotó nem nagyon maradt ki a fejlesztésből (értelemszerűen nem nagyon vett részt a programozásban Kojima, de ez jogos), hiszen az új, régóta első nem-Metal Gear játékát szeretné, ha a lehető legjobb állapotban adná ki (és korábban ezért is mondta, hogy napi szinten játszik vele, hogy így is finomhangolható legyen). Ezért is késett valamennyit a belsős tervekhez képest (az eredetileg tervezett megjelenési dátumot pedig nem tudjuk).

A Guerrilla Gamestől (Killzone, Horizon: Zero Dawn) kölcsönvett Decima engine-t használó Death Stranding, amiben több neves színész is (mint például Norman Reedus vagy Mads Mikkelsen) is fel fog bukkanni, november nyolcadikán fog felbukkanni a boltok polcain és a PlayStation Store-on PlayStation 4-exkluzívként (de az a pletyka járja, hogy csak időzített exkluzivitásról van szó, és PC-re is jöhet majd fél vagy egy év múlva). Mivel a 2016-os E3-on lett bejelentve a játék (akkor, a Sony talán eddigi legjobb E3-as konferenciáján Kojima is a színpadon volt), már jogosan várhatjuk, hogy megjelenjen…

Forrás: Twitter

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu