Hajmeresztő összevetés attól a cégtől, ami 2017 végén került komolyan össztűz alá, miután két akkori játéka, a Need For Speed: Payback, illetve a Star Wars: Battlefront II is oly mértékben rendelkezett lootboxokkal, hogy már-már pay-to-win megközelítésűek voltak, hiszen a pénzesebbek a játékbeli fejlődést megkerülhették a pénztárcájuk megnyitásával…
Kerry Hopkins, az Electronic Arts jogi és kormányhoz köthető ügyeivel kapcsolatos alelnöke egy brit, miniszterekből álló bizottság előtt állt a héten, és a videojátékok iránti függőségről kellett beszélnie. Még tavaly egy csoport new york-i tudós megállapította, hogy erős kapcsolat van a lootboxok és a szerencsejátékok között, amire ő azt mondta, hogy a lootboxok „szórakoztatóak és etikusak”, majd például a hazánkban Kindertojásokhoz hasonlítható termékekhez hasonlította őket: „Mi úgy véljük, hogy az a mód, ahogy implementálásra kerültek ezek a mechanikák – és a FIFA a nagy játékunk, lásd az Ultimate Teamet és annak pakkjait – valójában igazán etikusak és szórakoztatóak, és az emberek élvezik.”
Ryan Brown, egy újságíró nem ért egyet: „Amikor bármelyik játékossal beszélsz – még azokhoz is, akik ezeket a játékokat megveszik és lootboxokat is vársárolnak – senki sem boldog ezekkel kapcsolatban. Nem találják szórakoztatónak és azt kívánják, hogy bárcsak ne lennének a játékban. Kinyitsz egy Kindertojást és egy játékot kapsz. Kinyitsz egy lootboxot és valami különlegest remélsz. Ez több mint egy eldobható játék – inkább valami, amit szeretnének az emberek birtokolni,” mondta a Radio 1 Newsbeatnek. Szerinte mérgező a videojátékokban a lootboxok, és pont az Electronic Arts a FIFA és a Star Wars: Battlefront franchise-aival az egyik legnagyobb bűnös a lootboxok terjedésében.
„Lényegében teljes karaktereket (azokat, akiket a marketing során használtak – népszerű karaktereket) zártak lootboxok mögé,” teszi hozzá Ryan a Star Wars: Battlefront II-vel kapcsolatban. De mégis: az Egyesült Királyságban nem nevezik szerencsejátéknak a lootboxokat (holott tavaly áprilisban emiatt Belgium már betiltotta őket, és a Google Play Store-on a lootbox tárgyainak megtalálási esélyeit fel kell tünteni, ami Kínában már 2017 óta törvény). „Egyetértünk az Egyesült Királyság és Ausztrália szerencsejátékokkal foglalkozó bizottságával, továbbá más szerencsejátékos bizottságokkal abban, hogy [a lootboxok] nem nevezhetőek szerencsejátéknak; és mi is úgy véljük, hogy nincs bizonyíték arra, hogy a szerencsejátékokhoz vezetnének el. Ehelyett úgy véljük, hogy ez olyan mint sok más termék, amit az emberek egy egészséges módon élveznek, és élvezik a meglepetés erejét,” mondja Kerry Hopkins.
„Néha az esély olyasmi lesz, hogy 0,001%, és fontos az embereknek rájönni arra, hogy mindegyik tárgy megszerzésére mekkora esély van. Nem hiszem, hogy bármiféle szükség lenne a lootboxokra az iparban – tonnányi más, jóval elfogadottabb monetizációs lehetőség is létezik. A videojátékok képesek lootboxok nélkül is elég pénzt keresni. Nem látom őket semmilyen módon indokoltnak,” teszi hozzá Brown.
A lootboxokat tényleg nehéz elfogadottnak kezelni a játékosok körében. Pláne úgy, ha a játékbeli fejlődésbe beleágyazva futunk szembe velük.
Forrás: BBC