A PlayStation 5 és az Xbox Project Scarlett (egyik sem hivatalos, végleges név) is elszánt aziránt, hogy ne kelljen töltőképernyőket néznünk a játék közben. Az előző esetében talán meg is tudtuk, hogy miként tervezik ezt kivitelezni.
Korábban már videó is volt arról – és szó is esett róla nálunk is -, hogy mennyire gyorsan tölt majd a next-gen PlayStation a PlayStation 4 Pro-hoz képest. Akár tizenkilencszeres sebességnövekedést is felmutathat a PlayStation 5 a töltési időkben, és ez még csak a kezdet lehet. A Sony Interactive Entertainment ugyanis az Egyesült Államokban levédetett egy védjegyet, amivel lényegében a Sony törölni akarja a töltőképernyőket.
A technológia úgy működik, hogy a környezetet felbontják különböző szekciókra, amik külön töltődnek be, és így sokkal gördülékenyebben betöltődhet minden – ha ez megfelelően működik, akkor egy pillanatra sem állna meg a játék tölteni, hanem kapásból láthatnánk például, hogy mi van az ajtó mögött. Ez főképp a nyílt világú játékok esetében lehet majd igencsak ütős technológia. „Dinamikusan töltődő játékszoftverek számára sima játékmenet céljából egy rendszer és egy metódus kerül közlésre. Egy, a játék környezetével összekapcsolt töltési határ van azonosítva. A játék környezetében egy karakter pozícióját ezután figyelemmel kísérik. A következő játékkörnyezetnek megfelelő utasítások betöltődnek a memóriába, amikor a karakter áthalad a töltési határon, úgyhogy a játék nem szakad meg,” írja a szabadalom.
Bár már a mostani konzolgeneráció vége felé is láthatunk már próbálkozásokat a töltési idők megszüntetésére, még van hová fejlődni, hiszen gyakran a játék elindításakor (pl. a Grand Theft Auto V esetében) vár ránk egy kiadós időszak, ahol várnunk kell, míg lábra kap minden. Ettől függetlenül örömmel látjuk, hogy a Sony már hosszabb távon is igyekszik „előre tölteni”, amivel nem kell egy pillanatra sem megállni, hogy azt a Loading… feliratot lássuk majd a jövőben.
Forrás: Comicbook