MOZI HÍREK – Jordan Mechner, a Prince of Persia alkotója filmes tapasztalatokkal is rendelkezik, és elárulta, miért is volt nehéz létrehozni a filmadaptációt.
„A film forgatókönyve kihívás volt, mert az egy közvetlen játékadaptáció volt. A The Sands of Time – a játék – nem adaptálta a történetet az eredeti Prince of Persiáéhoz. Új történetet alkotott, ami a játékhoz volt szabva. A[z idő]visszatekerés, a parkour – ezekről tudtuk, hogy ebből állt a játékmenet, és onnantól kezdve azon múlt minden, hogy a történet olyan legyen, ami a játékmenet erős pontjait bemutatja.
Az, hogy a kastély el lett pusztítva, azért működött jól, mert mi értelme van a parkournek és a falon futásnak, ha csak simán fel tudnál menni a lépcsőkön? Ezt a filmhez szabni nagy kihívás volt. Szóval ez egy Disney, Jerry Bruckheimer-film lesz. Nem arról fog szólni a történet, hogy két ember végigmegy egy tönkre tett kastélyon. A Resident Evil (Kaptár) egy horrorfilm volt – az rendben van, de mi nem egy alacsony költségvetésű horrofilmet csináltunk, hanem valami nagyobbat.
Szóval hogyan hozunk létre egy történetet, ami kihasználja a film előnyeit, és közben mégis elmeséli a játék eseményeit egy olyan módon, ami továbbra is a Prince of Persia: The Sands of Time sztorijának érződik? Van egy törőd, amivel visszatekerheted az időt, de mi lenne kevésbé dramatikus egy filmben mint egy hős, aki végigmegy a filmen, majd egy rossz esemény során megnyom egy gombot és visszavonja, ami történt? Jó dolog az a játékban, de a filmben ezt nem használhatod sokszor. A film sokat fejlődött az általam először megírt forgatókönyvhöz képest. Ezt elolvashatod a weboldalamon, ha kíváncsi vagy rá. Mégis megőriztük a történet alap struktúráját. Egy játék történetét egy két órás, lineáris filmhez igazítani nagy kihívás volt,” modnta Mechner a GameLab nevű rendezvényen. Szóval a filmhez faragni a játék eseményeit nem volt egyszerű, ami abszolút érthető is.
Mechner amúgy szeretné feltámasztani a Prince of Persiát, aminek készítéséről egy könyv is készül, harminc évvel a játék megjelenése után. Ezt a Stripe Press fogja kiadni és Mechner a fejlesztés során írt naplóin alapul majd. Mechner szívesen készítene egy új részt a sorozatnak, de ez már a Ubisofton múlik…