Miért volt nehéz elkészíteni a Prince of Persia filmet?

MOZI HÍREK – Jordan Mechner, a Prince of Persia alkotója filmes tapasztalatokkal is rendelkezik, és elárulta, miért is volt nehéz létrehozni a filmadaptációt.

„A film forgatókönyve kihívás volt, mert az egy közvetlen játékadaptáció volt. A The Sands of Time – a játék – nem adaptálta a történetet az eredeti Prince of Persiáéhoz. Új történetet alkotott, ami a játékhoz volt szabva. A[z idő]visszatekerés, a parkour – ezekről tudtuk, hogy ebből állt a játékmenet, és onnantól kezdve azon múlt minden, hogy a történet olyan legyen, ami a játékmenet erős pontjait bemutatja.

Az, hogy a kastély el lett pusztítva, azért működött jól, mert mi értelme van a parkournek és a falon futásnak, ha csak simán fel tudnál menni a lépcsőkön? Ezt a filmhez szabni nagy kihívás volt. Szóval ez egy Disney, Jerry Bruckheimer-film lesz. Nem arról fog szólni a történet, hogy két ember végigmegy egy tönkre tett kastélyon. A Resident Evil (Kaptár) egy horrorfilm volt – az rendben van, de mi nem egy alacsony költségvetésű horrofilmet csináltunk, hanem valami nagyobbat.

Szóval hogyan hozunk létre egy történetet, ami kihasználja a film előnyeit, és közben mégis elmeséli a játék eseményeit egy olyan módon, ami továbbra is a Prince of Persia: The Sands of Time sztorijának érződik? Van egy törőd, amivel visszatekerheted az időt, de mi lenne kevésbé dramatikus egy filmben mint egy hős, aki végigmegy a filmen, majd egy rossz esemény során megnyom egy gombot és visszavonja, ami történt? Jó dolog az a játékban, de a filmben ezt nem használhatod sokszor. A film sokat fejlődött az általam először megírt forgatókönyvhöz képest. Ezt elolvashatod a weboldalamon, ha kíváncsi vagy rá. Mégis megőriztük a történet alap struktúráját. Egy játék történetét egy két órás, lineáris filmhez igazítani nagy kihívás volt,” modnta Mechner a GameLab nevű rendezvényen. Szóval a filmhez faragni a játék eseményeit nem volt egyszerű, ami abszolút érthető is.

Mechner amúgy szeretné feltámasztani a Prince of Persiát, aminek készítéséről egy könyv is készül, harminc évvel a játék megjelenése után. Ezt a Stripe Press fogja kiadni és Mechner a fejlesztés során írt naplóin alapul majd. Mechner szívesen készítene egy új részt a sorozatnak, de ez már a Ubisofton múlik…

Forrás: VG247, VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu