Legend of Zelda – Egy hercegnő születése [RETRO]

RETRO – A Legend of Zelda (Japánul: Zeruda no Densetsu) 1986-ban került először a boltokba a Nintendo Famicom Disk System konzolján. A játék a világhírű – a videojátékok Walt Disney-jének is nevezett – Shigeru Miyamoto agyából pattant ki, aki többek között a Donkey Kong, a Super Mario és Star Fox sorozatok atyja is volt.

 

Rengeteg olyan játékelem került bele, amely manapság már alapvető egy szerepjátékban, ám annak idején korszakalkotónak számított: ide tartozott például a teljesen szabadon bejárható világ is. A játékosra akció, kaland, logikai feladványok és szerepjátékos fejlődés várt egy varázslatos, mesés világban, amelybe a rajongók még 23 évvel később is vissza-visszatérnek. A játék kiagyalásához Miyamoto állítólag akkor nyerte az ihletet, amikor még kisfiúként felfedezte szülőhelye, a japán Kyoto környéken lévő hegyeket, erdőket, mezőket, és rusztikus falvakat.

Barlangászott

Gyermekkorának legizgalmasabb élménye az volt, amikor csavargásai során egy barlangot talált, amelyet egyetlen lámpással a kezében fedezett fel. Bár természetesen félt a sötét zegzugoktól, mégis összeszedte a bátorságát és felfedezte az összes járatot. Ez az élmény olyannyira meghatározó volt Miyamoto számára, hogy több Zelda játékban is szerepelt.

Myamoto emellett nagyon szeretett olvasni is, kedvenc olvasmányai között pedig F. Scott Fitzgerald, amerikai író művei is szerepeltek, akinek feleségét „Zeldának” hívták, ezért választotta ezt a nevet is a sorozatban szereplő hercegnőnek. A játék sztorijához pedig az ihletet állítólag Ridley Scott – szintén 1986-os – Legend című fantasy filmje adta, melynek főszereplője a fiatal Tom Cruise volt.

Linkeskedünk

A játékok főszereplője nem Zelda, hanem Link: egy fiatal, tinédzser srác, aki mindegyik részben zöld tunikát visel és nagyjából ugyanúgy néz ki, ám mégsem ugyanaz a személy, hanem csak különböző „reinkarnációival” játszhatunk. Link általában igazi „hallgatag” srác: nem beszél, csak harc közben morog, kiabál, vagy hasonló harcias hangokat ad ki. A legtöbb játékban saját nevünket is megadhatjuk a főszereplőnek, ilyenkor a párbeszédek során az NPC-k ezt használják.

Bár a sorozatot Zeldáról nevezték el, a hercegnő az eddigi részekben még sohasem volt játszható karakter, hanem a legtöbbször meg kellett mentenünk őt Ganontól, az állandó főellenségtől. Bizonyos csatákban ugyanakkor a lány is részt vett: mágikus erejével és fegyvereivel segítette Linket a korábbi részekben is.

A játékból eddig 18 hivatalos epizód jelent meg különböző géptípusokra: Nintendo DS-re ez már a második Zelda. Nintendo Wii-n az egyik nyitócím volt a Twilight Princess volt 2006-ban és az 57 éves Miyamoto nyilatkozata szerint már készül a következő Wii rész. Zelda és Link tehát halhatatlanok, már csak az a kérdés, hogy milyen újdonság van még a nagy öreg tarsolyában, amellyel ismét el tud majd varázsolni minket?

-BadSector-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu