A Gears 5 nem akar a Red Dead vagy a Far Cry babérjaira törni a terjeszkedése ellenére sem.
„Egyszerűen tudtuk, hogy nem próbálunk még egy Red Deadet, Far Cryt, vagy Ghost Recont csinálni. Azt mondtuk, hogy miképpen tudjuk a Gears [of War]t nyitottabbak és kiterjedtebbnek mutatni anélkül, hogy a Ubisofttal lépnénk versenyre? Mert nem erről szól a játék. Csak inspirációt kívántunk venni más, általunk szeretett műfajoktól, hogy nagyobb szabadságot és a játékosnak választási lehetőséget biztosíthassunk. A szerencsétlen része ennek az, hogy amint kitalálsz valamit, le kell menned olyan mélyre, hogy megértsd. Volt egy olyan csapatunk, ami korábban sosem dolgozott a Gears of Waron – megcsináltuk először a 4-et. Eléggé magabiztosnak éreztük magunkat, de aztán közbe jött az ambíció, és olyan új ötleteket kezdtünk csinálni, amit nem mindenki ismert szükségszerűen, és ez egy érdekes kihívás lett… és problémásnak vélem elképzelni, hogy a Gears 5-nél nagyobb játékot tudnánk alkotni. Érdekes lesz látni, hogy miként reagálnak az emberek a változások egy részére. Nem tudom, hogy miként reagálnak majd az RPG-sségre, vagy a nagyobb pályákra,” mondja Rod Fergusson, a Gears 5-öt fejlesztő The Coalition vezetője.
Kitért arra is, hogy a 2013-as BioShock Infinite hogyan inspirálta a Gears of War-sorozat legújabb tagját: „Azt mondtuk, hogy a játékosok választásaival kapcsolatos elvárásokat kihívásnak tekintjük. Milyen módon tudunk a játékosnak több választást biztosítani? Az egyik ilyen út a játékos által elindított harc. Megtanultam ezt a leckét a BioShock: Infinite-ből, így az ötlet, hogy csak bolyongunk, miközben a raj ellen harcolunk, majd körülnézünk, találunk egy fegyvert, vagy egy pontot, ahonnan meglephetjük az ellenfeleket egy váratlan támadással… aztán az, hogy milyen eszközeim vannak, amivel túljuthatok a szituáción? Na, azt akartuk, hogy lehetőséged legyen felmérni a terepet, és aztán dönthetsz, hogy miként játszol.
Milyen módon fognak az emberek játszani? Nem akartunk csak egy módot, ahol csak feltöltöd az upgrade-eket, és a végén mindenki ugyanúgy játszik. Ezért nem alkalmazzuk a techfás (skillfás) megoldást. Azt akartuk, hogy az emberek befektessenek egy dologba, ami a játékstílusuknak (pl. lopakodás) megfelelő,” tette hozzá Fergusson.
A Gears 5 szeptember 10-én jelenik meg Xbox One-ra és Windows 10-re.