A korábban többek között a Fallout: New Vegast, vagy a South Park: The Stick of Truthot fejlesztő Obsidian dizájnrendezője beszélt a stúdió múltjáról és jelenjéről.
Az idei év során korábban azt nyilatkozta Josh Sawyer, hogy a több fejlesztési idő (mivel az Xbox Game Studios alá tartozik már az Obsidian, és nem pedig egy kiadó elvárásainak kell megfelelnie a csapatnak), illetve a jobb tervezés segít az RPG-kben jártas stúdiónak abban, hogy maguk mögött hagyják a rájuk aggatott jelzőt – az Obsidian buggy játékokat ad ki. „A Pillars [of Eternity] és a Deadfire esetében is mi voltunk a megjelenési dátumunk döntőbírói. Mind a két esetben úgy döntöttünk, hogy eltoljuk a megjelenést néhány hónappal, és ez hatalmas különbséget tud eredményezni. Nem vagyunk teljesen idióták. Tudjuk, hogy olyan reputációnk van, hogy bugos játékokat adunk ki. Bár ennek része a nagy, komplikált, összetett RPG-k fejlesztése során egyfajta népbetegség több eltérő úton is, továbbra is a mi hatalmunkban áll, hogy több idő alatt csökkentsük a bugok mennyiségét. Amikor ez egy kiadói döntés, ez a képesség (vagy prioritás) elvételre kerülhet tőlünk…”, mondta Sawyer.
„Úgy vélem, hogy [Sawyer] összehasonlította, hogy miként volt ez a múltban, illetve miként működik a stúdiónk mostanában. Jelenleg játéktesztelünk, finomhangolunk, és kifinomítjuk az „éles részeket” a The Outer Worldsben. Az utóbbi pár hónap során ez volt számunkra a fókusz,” mondta a VGC-nek Megan Starks, a narratíva tervezője.
A több fejlesztési idő tényleg lehetővé teszi a bugok kigyomlálását, és ha a Take-Two (övék a Private Division, akik kiadják nemsokára a The Outer Worldsöt) türelmesebb, mint amilyen például a Bethesda vagy a Ubisoft volt, az csak nekünk lesz jó (elvégre a kevesebb bug kevesebb dühhel jár). Persze ezt még meg is kell tapasztalnunk. A The Outer Worlds október 25-én jelenik meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re, majd később Nintendo Switchre.
Forrás: VGC