Ebben a generációban korábban nem látott méretű gamek jelentek meg, olyanok, mint a Red Dead Redemption 2 vagy a Witcher III (az Assassin’s Creed címeket már nem is sorolva), ugyanakkor a költségek is szépen elszálltak az égbe, láttunk ronda csúszásokat, mostanában pedig egyre többet suttognak a fejlesztők kiégéséről, szétdolgoztatásáról. Nyakunkon a PlayStation 5 és az Xbox Series X, melyek még kidolgozottabb világokat hoznak majd el nekünk, persze még drágábban. Ennek kapcsán pedig felmerül a kérdés: folytatódhat az ipar megszállottsága a játékok egyre nagyobb és nagyobb méretével?
A GameLab Live konferencián Shawn Layden, egykori PlayStation fejes kifejezte aggodalmát a next-gen fejlesztések költségeivel kapcsolatban, és azt mondta, hogy ha a dolgok így mennek tovább, a AAA-játékok fejlesztési költségei könnyen a jelenleg is hatalmas, 80-150 millió dolláros határ fölé is mehetnek! Layden pedig különleges ötlettel állt elő a helyzet megoldására: vegyünk vissza! Térjünk vissza a PS1-PS2 éra 12-15 órás AAA-játékainak hosszához!
„Nehéz lesz minden kalandjátéknak az 50-60 órás gameplay hosszot megcélozni, mert az a kiadásokat is erősen feltolja” – mondta Layden.
„Személy szerint, mint idősebb gamer… Szívesen venném a visszatérést a letűnt korok 12-15 órás AAA-játékainak hosszához. Egy az, hogy így több játékot fejezhetnék be, és könnyen lehet, hogy más művészethordozó médiumokhoz hasonlóan így a játékok is sokkal feszesebb, érdekfeszítőbb tartalommal bírnának.”
Layden ugyanakkor kitért még egy igen forró témára, mégpedig a játékok árazására. Immáron évek óta a 60$-os árcímke szerepel a legnagyobb játékok dobozán is, mialatt a fejlesztési költségek megtízszereződtek. Layden szerint az árak „rugalmasítására” lehet szükség.
„Azóta 60 dollár egy game, amióta ebben az iparban kezdtem, miközben az előállítás tízszer drágább lett. Ha a kiadások folyamatosak nőnek, a termék ára viszont nem illeszkedik rugalmasan ehhez, akkor a modell nehezen fenntarthatóvá válik. Azt hiszem ebben a generációban ez a két szempont ütközni fog egymással.”
Habár ez a játékon múlik, a nyílt világú játékok nyilván hosszabbak maradnak, de a lineárisabb címek számára a régi metódus ideális lehet a maga 12, maximum 15 órájával. Kevesebb töltelék, több lényegi tartalom.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!