Az ex-PlayStation főnök rövidebb és drágább játékokat látna szívesen

Ebben a generációban korábban nem látott méretű gamek jelentek meg, olyanok, mint a Red Dead Redemption 2 vagy a Witcher III (az Assassin’s Creed címeket már nem is sorolva), ugyanakkor a költségek is szépen elszálltak az égbe, láttunk ronda csúszásokat, mostanában pedig egyre többet suttognak a fejlesztők kiégéséről, szétdolgoztatásáról. Nyakunkon a PlayStation 5 és az Xbox Series X, melyek még kidolgozottabb világokat hoznak majd el nekünk, persze még drágábban. Ennek kapcsán pedig felmerül a kérdés: folytatódhat az ipar megszállottsága a játékok egyre nagyobb és nagyobb méretével?

A GameLab Live konferencián Shawn Layden, egykori PlayStation fejes kifejezte aggodalmát a next-gen fejlesztések költségeivel kapcsolatban, és azt mondta, hogy ha a dolgok így mennek tovább, a AAA-játékok fejlesztési költségei könnyen a jelenleg is hatalmas, 80-150 millió dolláros határ fölé is mehetnek! Layden pedig különleges ötlettel állt elő a helyzet megoldására: vegyünk vissza! Térjünk vissza a PS1-PS2 éra 12-15 órás AAA-játékainak hosszához!

Nehéz lesz minden kalandjátéknak az 50-60 órás gameplay hosszot megcélozni, mert az a kiadásokat is erősen feltolja” – mondta Layden.

„Személy szerint, mint idősebb gamer… Szívesen venném a visszatérést a letűnt korok 12-15 órás AAA-játékainak hosszához. Egy az, hogy így több játékot fejezhetnék be, és könnyen lehet, hogy más művészethordozó médiumokhoz hasonlóan így a játékok is sokkal feszesebb, érdekfeszítőbb tartalommal bírnának.”

Layden ugyanakkor kitért még egy igen forró témára, mégpedig a játékok árazására. Immáron évek óta a 60$-os árcímke szerepel a legnagyobb játékok dobozán is, mialatt a fejlesztési költségek megtízszereződtek. Layden szerint az árak „rugalmasítására” lehet szükség.

„Azóta 60 dollár egy game, amióta ebben az iparban kezdtem, miközben az előállítás tízszer drágább lett. Ha a kiadások folyamatosak nőnek, a termék ára viszont nem illeszkedik rugalmasan ehhez, akkor a modell nehezen fenntarthatóvá válik. Azt hiszem ebben a generációban ez a két szempont ütközni fog egymással.”

Habár ez a játékon múlik, a nyílt világú játékok nyilván hosszabbak maradnak, de a lineárisabb címek számára a régi metódus ideális lehet a maga 12, maximum 15 órájával. Kevesebb töltelék, több lényegi tartalom.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Praesagus is a Role-Playing enthusiast and a huge fan of most story-driven games. He's also a diehard fan of everything related to Star Wars, Star Trek, or Fallout and likes to divide his free time between his beloved girlfriend and the retro games he loves so much.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu