Alkotója biztosított minket afelől, hogy a legjobb Star Wars-játék lett volna, az Uncharted-hez hasonlította, azonban az Electronic Arts törölte.
A mi lehetett volna, ha… olykor fájdalmas játék. Pedig elménk sokat játszott már el a gondolattal, milyen is lehetett volna ez a mitikus Star Wars game. A játék most ismét kezdetét veheti, ahogy az egyik, a játékért felelős ember is megszólalt, új infókat szolgáltatva a törölt projektről. A cuccot a Visceral Games szállította volna, a Dead Space csapata, rendezőnője pedig Amy Hennig lett volna, az első három Uncharted-játék, illetve a Soul Reaver saga vagy a Jak & Daxter forgatókönyvírója, sok más mellett.
Zach Mumbach producer most megszólalt a játékkal kapcsolatban egy YouTube csatornán.
A MinnMaxShow volt az a hely, ahol új dolgokat mondott a játékról, főképp arról, hogy miért is nem jelenhetett meg soha, s hogy mi vezetett végül a Visceral Games bezárásához.
„A játék igen előrehaladott állapotban volt már, úgy érezhetted, mintha egy Star Wars-os Uncharted-et tolnál.”
A főszereplő a producer szerint Robin Hood és Star-Lord keveréke lett volna a Galaxis őrzőiből. Dizájnját tekintve előremutató játék lett volna, több szint is emlékezetes maradt a főnöknek, az egyiken egy AT-ST-vel kergetőztünk volna. “Nagyszerű pillanat volt. Te a földön szaladtál, menekültél, de sokkal mozgékonyabb voltál, szűk sikátorokon rohantál keresztül, összetörtél dolgokat, s kihasználhattad a Frostbite engine által megengedett pusztítást… Tényleg úgy érezhetted, mintha egy Star Wars Uncharted-et tolnál.” A játék sínen volt már: „Volt egy kész darab a kezünkben, már csak a végső simításokat végeztük, amikor a stúdió bezárt.”
A játék fejlesztés alatt használt kódneve a Project Ragtag volt, de mindez már mit sem jelent, mert az EA a Battlefield Hardline-t választotta inkább. Mumbach a szervezés hiányát okolja az EA-nél. Azt mondja, hogy a cég megkérte őket, hogy inkább dolgozzanak a Battlefield Hardline-on. Egy olyan stúdióról beszélünk, amely kifejezetten egyjátékos módokra specializálódott, s ez az új feladat változtatásokra késztette a csapatot. A folyamat során több, a Dead Space sikeréért is felelős kreatív elme otthagyta a stúdiót, mikoris egy multiplayer-re kihegyezett új Battlefield-en kellett elkezdeniük dolgozni.
Ezek az emberek jók voltak abban, amit csináltak, amikor is jött a Battllefield Hardline.
“Voltak nálunk emberek, akik igazi szakértői voltak a single player játékoknak és a sztorimesélésnek. Néhányan közülük a Crystal Dynamics-hez mentek, hogy a Marvel’s Avengers játékon dolgozzanak. Ez rendben is van így, ilyenek történnek. Így hát helyettük felvettünk néhány szakit, akik a multiplayer FPS-ekhez értettek igazán. Aztán mikor a Hardline megjelent, odajöttek a fejesek hozzánk, hogy csináljunk már megint egy külsőnézetes játékot. Ezt máig nehéz felfognom. Ki a fene volt felelős ezért e tervért? Nyilvánvalóan nem volt terv. Egy bizonyos műfaj értői voltunk, átszerveztük a komplett stúdiót, erre azt mondták nekünk, hogy tudjátok mit? „Csináljátok azt, amit előtte.” Erre mi nem tudtunk mást mondani, minthogy azok, akik abban jók voltak, már elmentek.
Végső soron Mumbach máig biztos abban, hogy a játék tarolt volna, s igen rossz ízt hagyott a szájában, hogy nem használhatták ki Amy Hennig tehetségét ennél a licencenél is. „Arra gondoltam, hogy itt van nekünk a nagyszerű Amy Hennig, esélyt kaptunk rá, hogy megcsináljuk a legjobb Star Wars játékot valaha, amellyel tuti esélyesek lennénk a GOTY – Az év játéka címre. Ez nem valami Army of Two volt.”
Ezután Mumbach otthagyta az EA-t, miközben az egy bizonyos Star Wars Jedi Fallen Order fejlesztésébe kezdett. Mumbach jelenleg a független játékként fejlesztett Airborne Kingdom-on dolgozik.
Forrás: 3DJuegos
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!