Cristopher Weaver, a Bethesda egyik alapítója szerint, márpedig nem lesznek Playstation konzolokra a Microsoft által felvásárolt Bethesda játékai a jövőben.
Homlokegyenest másképp gondolkozik Cristopher Weaver, mint amit a Bethesda és főképp a Microsoft sugallt eddigi nyilatkozataiban a Bethesda felvásárlásának körülményeivel kapcsolatban. A patinás stúdió egyik alapítója egy interjúban nyilatkozott arról, hogy az ő véleménye szerint most majd mi történik, hogy a ZeniMaxot, a Bethesdát, illetve vele együtt tömérdek fejlesztőcsapatot – köztük az id Software-t, az Arkane-t és a Tango Gameworks-t is – bekebelezte a Microsoft.
Azt rögtön kihangsúlyozta, hogy úgy gondolja: ez egy rendkívül fontos és becses akvizíció – ráadásul mindkét vállalat tekintetében. A Microsoft 7.5 milliárd dollár fejében tudta megszerezni minden idők talán legrutinosabb csapatait, mindezt egy olyan időszakban, amikor a játékeladások az egekben szárnyalnak. A Bethesda pedig maga részéről arra kapott lehetőséget, hogy teljes mértékben csak a játékok fejlesztésére koncentrálhassanak, kevésbe kelljen foglalkozniuk az anyagi problémákkal – ezáltal egyben hátszelet adva a Microsoft konzolokok és szolgáltatásainak eladásainak is. Weaver még ezt is hozzátette:
„Egyáltalán nem véletlen, hogy a PlayStation 5 bejelentéséhez oly közel derült ki, hogy a Bethesda immár teljes egészében a Microsoft tulajdonában van.”
Ezzel még összességében nem is menne szembe azzal, amit eddig például Phil Spencerék hangoztattak, viszont abban már eltér: mivel szerinte rendkívül kevés az igazán rutinos, professzionális játékfejlesztő, aki igazán jártas nagy költségvetésű játékfejlesztések terén, így nem túl valószínű, hogy ezt a designer csapatot arra „pazarolja” a redmondi cég, hogy a rivális Sony konzolokra is fejlesszenek játékokat.
Persze, felmerült a kérdés, hogy akkor eddig miért sugallt mást Phil Spencer, illetve a Microsoft, sőt, még a Bethesda is a különféle nyilatkozatokban? Weaver szerint a kisebb, kísérleti, indie projekteket engedik csak át a konkurenciának, a AAA szuperprodukciók viszont a „Microsoft” (konzol, illetve Windows 10 PC-s) exkluzivitást kapnak majd.
Weaver egy példával is szolgált: amikor a 2000-es évek elején a Microsoft felvásárolta a Bungie-t, akkor is, azt azért tette, hogy a legelső Xbox bekerüljön a köztudatba. Az alapító meg van róla győződve, hogy most is nagyon hasonló a helyzet – ezáltal pedig hatalmas csapást mérnek a legerősebb konkurenciára: a Sony PlayStationre.
Ne feledjük egyébként, hogy amikor először kipattant a Bethesda felvásárlásának híre, akkor Phil Spencer is utalt egy régi, „hatalmas kedvencére”: az The Elder Scrolls: Morriwindra, amely 2002-ben PC-n kívül csak és kizárólag a legelső Xboxra jelent meg és később sem látott, soha napvilágot semmilyen PlayStation konzolon.
És hogy Weaver szerint akkor milyen franchise-októl kell búcsúzniuk azoknak a jövőben, akik csakis PlayStation konzolon játszanak? A ZeniMax csoport felvásárlásával olyanoktól, mint például az említett The Elders Scrolls-sorozat, a DOOM, a The Evil Within, a Dishonored, és még sok más Bethesda cím is.
Forrás: Screenrant
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!