A különálló Grand Theft Auto Online az új Sony konzolon technikai újításokkal csaphat le a PlayStation 5-ösökre.
A GTAForumson bukkant fel az alábbi pletyka, úgyhogy jó előre mondjuk, hogy mindez még nem hivatalos információ, ugyanis sem a Take-Two, sem a Rockstar nem erősítette meg azt, amiről itt szó lesz. Állítólag a legújabb Grand Theft Auto Online frissítés forráskódjában elbújtatott a Rockstar néhány utalást arra, hogy a GTA Online PlayStation 5-ös verziója egy felújított RAGE Engine-t fog használni. Ezt a motort a Rockstar a legutóbb a Red Dead Redemption 2-ben alkalmazta.
A Tez2 által belegyezett lehetőség a forráskódban erre hivatkozik: rage::fwuiMessageBase. Ez a string eddig nem volt benn a Grand Theft Auto Online forráskódjában, de egy másik lehetséges forgatókönyvet is meg kell gondolnunk. A másik opció a kezelőfelületben rejlik: lehetséges, hogy a PlayStation 5-re tervezett GTA Online a Red Dead Redemption 2 kódjából merít, miközben maga a játékmenet ugyanazt az engine-t alkalmazná, amit eddig is használt az erősen pénztermelőnek is nevezhető online „gétéa”. Viszont ott van olyan kód is, ahol a játék PlayStation 4-es és PlayStation 5-ös verziója között mozgathatjuk a karakterünket (CHasCharacterToTransferDecisionPage string). Hmmm.
Még nem tudjuk pontosan, hogy a Grand Theft Auto Online mikor fog megjelenni PlayStation 5-re (annyi a fix, hogy valamikor 2021-ben, de a bizonytalanság miatt akár ebben is kétkedhetnénk), és ez azért lesz fontos, mert önálló lesz, azaz a Grand Theft Auto V-től függetlenné válik a PlayStation 5 Standard Editionön és a PlayStation 5 Digital Editionön.
Ilyesmit eddig nem csinált a Take-Two, úgyhogy ez a free-to-play hozzáállás egyfajta teszt lehet. Eddig ugyanis fizetni kellett a Grand Theft Auto Online-ért és a Red Dead Online-ért, mivel az adott GTA vagy Red Dead Redemption felvonásért ki kellett csengetni valamennyi garast, és ezért a pénzért ingyenesen frissül hosszú ideig a játék online komponense.
Forrás: PSU