A PlayStation 5 és a két Xbox Series konzol jobb teljesítménnyel futtathatja a 2019-ben megjelent Respawn-játékot, ami szépen megcáfolta az Electronic Artsot.
A kiadó ugyanis igencsak meglepődött, amikor is az egyjátékos Star Wars-kaland jött, látott, és az elvárásokat túlteljesítette. A stúdió pedig most kihozta a játékhoz a next-gen patchet, olvashatjuk az Electronic Arts weboldalán. Először az általános frissítéseket említjük, majd a konzolonkénti módosításokról lesz szó.
Az Xbox Series X, az Xbox Series S, illetve a PlayStation 5 is jobb frame rate-re számíthat a Star Wars Jedi: Fallen Orderben, ami ráadásul a felbontást is feljebb húzta, igaz, a Respawn alkotása dinamikus felbontással rendelkezik, így nem 100%-ban natív 4K-ra készüljünk az Xbox Series X/PlayStation 5 duón, ami ezeken felül a post-processing felbontást is feljebb srófolta.
Az Xbox Series S-en az eddigi 45 FPS helyett 60 FPS-re számíthatunk, ami a játékmenetet sokkal finomabbá teszi. Az Xbox Series X-en két teljesítménnyel kapcsolatos módot kapunk. Az első a Performance mód, ami 60 FPS-re csavarja a Star Wars Jedi: Fallen Order frame rate-jét, és a dinamikus felbontás skálájába bejutott a 1080p és a 1440p is (azaz legjobb esetben 1440p/60 FPS-re számítsunk). Az Xbox Series X Normal módját használva a post-processing felbontás 4K lett, míg a dinamikus felbontás 1512p és 2160p (=4K) között mozog, igaz, a frame rate nem lesz másodpercenként 60 képkocka.
A PlayStation 5 – ahogy az Xbox Series S – feltolta a frame rate-et 45-ről 60 FPS-re, a postprocessing felbontás 1440p-re lett emelve, de a dinamikus felbontás ki lett kapcsolva. Eddig 810p és 1080p között skálázott a játék, de most már stabil 1200p-t kapunk. Kicsit érdekes megközelítés ez – és még Performance mód sincs.
A Star Wars Jedi: Fallen Order már jó ideje elérhető PlayStation 4-en, Xbox One-on (de a PlayStation 5 és az Xbox Series is futtatja a next-gen optimalizálás révén), PC-n pedig a Steamen és Originen is megtalálhatjuk.
Forrás: Gematsu