A szabadalmak mindig idejekorán felfedhetnek egyet s mást – bár eddig főleg a Sony körül talált a sajtó ilyet, most a Take-Two és a Rockstar is a célkeresztbe jutott.
A Redditen bukkant fel egy szabadalom, ami egy videojátékos környezetben történő virtuális navigáció rendszereit és metódusait taglalja. Ezt a szabadalmat az Egyesült Államok szabadalmi hivatalának weboldalán (az USPTO-n) találhatjuk. Ezt a Take-Two még októberben jegyeztette be, úgyhogy nem egy olyan régi technológiáról van szó.
A szabadalom azt taglalja, hogy a nem játszható karaktereket (azaz NPC-ket) miként lehetne kicsit okosabbá és organikusabbá, természetesebbé tenni, így a mesterséges intelligencia picit ütősebb lehet nagy eséllyel a Grand Theft Auto következő részében, mert azért ott van kiemelt szerepe az NPC-knek (amik remélhetőleg nem lesznek olyan bugyuták, mint amit mondjuk a Cyberpunk 2077-ben láthattunk – elég egy példát mondani: ha megütünk egy kerekesszékes NPC-t, az feláll belőle és elrohan).
A szabadalom szerint a hagyományos rendszerek korlátozott erőforrást biztosítanak (ez lényegében a szkriptelésre vonatkozik), így mindegyik karakter ugyanazokat a cselekedeteket hajtja végre újra és újra. A Rockstar szerint ezért a jelenlegi technológia elavult, és olyan rendszereket szeretne létrehozni, amivel egy „realisztikus, virtuális világ” jöhet létre „hardveres és szoftveres korlátok nélkül”. A hardveres korlátlanság már inkább a felhőből származó termékre utalhat, nem pedig egy helyileg (pl. PlayStation 5-ön) futtatott játékra.
A szabadalom egy olyan NPC-s megoldásra is utal, amivel a karakterek eltérő személyiségeket kaphatnak. Például egy dugóban az egyikük inkább kivárja a torlódás megszűnését, egy másik pedig inkább kitolat és elmegy másfelé. Ez persze csak találgatás, de mivel a szabadalom „nagy sebességű üldözésekre” és „forgalomra” utal, gyanús, hogy ez a Grand Theft Auto VI-ban lesz bevetve. (Egy ló azért nem olyan gyors, így kizárhatjuk a Red Dead Redemption 3-at.)
A szabadalom feltalálói? David Hynd (Rockstar North technológiai rendezője), illetve Simon Parr (ugyanitt a mesterséges intelligenciáért felelős vezető). Bár a Grand Theft Auto VI hivatalosan nincs még bejelentve, az ilyen hírek miatt bízhatunk benne, hogy jön, talán 2023-ban (ugyanis akkor fog a marketingre erősíteni a Take-Two).
Forrás: VG247