Sajnos nincs lehetőség zökkenőmenetes generációváltásra a Remedy Entertainment játékában.
Tegnap délután beszámoltunk arról, hogy a Sony milyen játékokat tesz ingyenessé februárban a PlayStation Plus előfizetői részére. Ezek közé tartozik a Control Ultimate Edition is. Ez éppenséggel egy olyan játék, ahol az alapkiadás + season pass nem egyenértékű a tavaly megjelent Control Ultimate Editionnel, mert csak ez a változat teszi lehetővé a generációváltásos frissítést. A Sony pedig legyintett egyet, és inkább odaadja mind a két generáción Jesse Faden történetét.
De ez nem jelenti azt, hogy csak úgy abbahagyjuk a PlayStation 4-es verziót, és folytatjuk ott a PlayStation 5-ön, ahol abbahagytuk. A játékot kiadó 505 Games kérdezz-felelek oldalán olvashatjuk, hogy a PlayStation 4-es elmentést nem tudjuk átvinni a tavaly novemberben megjelent Sony konzolra tervezett verzióra. Ez amúgy az Xbox One > Xbox Series S, Xbox Series X átvitel esetén is érvényes. Azért van ez, mert a Control Ultimate Edition új konzolokra szánt verziója sokkal újabb verziót használ a Northlight Engine-ből, mert a játék motorján a finnek a 2019 augusztusi PlayStation 4/Xbox One/PC megjelenés óta sokat dolgoztak.
Thomas Puha, a Remedy kommunikációs rendezője a Twitteren kicsivel több részletet is elárult arról, hogy miért nincsen kompatibilitás a két generáció elmentései között. Puha kifejtette, hogy a next-gen Control Ultimate Edition engine-jének újabb verziója miatt például az adatok kezelése, felhasználása is módosult. Tudja, hogy nem egyszerű dolog kivitelezni a két generáció közötti mentésmozgást, és szerinte meg kell értenünk, hogy a kisebb fejlesztőcsapatoknak néha kemény döntéseket kell meghozniuk, így ők az elmentések támogatása helyett a teljesítmény és a grafika fejlesztésére törekedtek. A helyzet szerinte más, ha egy belsős, first-party stúdióról, vagy egy nagy (400+ fő mondjuk) csapatról lenne szó.
A Control Ultimate Edition február 2-án startol el PlayStation 5-ön és Xbox Seriesen – a PlayStation Plus-előfizetők tehát ingyen férhetnek hozzá, de cserébe újra kell kezdeniük a játékot, ami a next-gen konzolokon a Performance Mode alatt 1440p-s felbontáson, 4K-ra felskálázva fut 60 FPS-sel. A Graphics Mode 30 FPS-en sugárkövetéssel (ray tracinggel) fut 1220p-n, 4K-ra felskálázva. Xbox Series S-en csak a Performance Mode vár ránk 900p felbontással (1080p-re felskálázva), sugárkövetés nélkül, 60 FPS-sel, és a kiadó közleménye szerint ez a hardveres korlátozás miatt van. PlayStation 5-ön a DualSense a ravaszokat és a vibrációt is alkalmazza, és az Activities and Help funkció révén a végigjátszás során kisfilmek és képek segíthetnek a kihívások teljesítésében.