Natív 4K felbontású játékmenet? Ez nem valósult meg, állítja a keresetet benyújtó Jacqueline Shepherd.
2019-ben még azt hallottuk „a guglitól”, hogy natív 4K felbontású játékmenetet ígértek innovatív funkciókkal, eredeti játékokkal, és… ez már a túlzásba eső kategória, de „negatív latenciával” (hamarabb történik meg valami, mint lenyomnánk a kontrolleren a gombot… ez kb. ezt jelenti szó szerint).
Shepherd az Egyesült Államok New York államának Queens körzetében nyújtotta be a polgári peres eljárást, ami főleg a Google Stadia rajtja előtt hallott ígéretekkel foglalkozik – például azzal, hogy a Stadia erősebb, mint a PlayStation 4 Pro és az Xbox One együttvéve, és ultragyors, csúcsmnőségű, 4K felbontású, 60 FPS frame rate-es játékmenetet kínál a streamelő szolgáltatás.
Shepherd kiemelt két játékot, ahol ez az ígéret elhasalt: a Bungie-tól a Destiny 2, a Bethesdától és az id Software-től a DOOM Eternal ugyanis 4K helyett mindössze 1080p felbontáson futott, vagy 2160p-re (4K-ra) felskálázva, ám másodpercenként csak 30 képkockával. A több mint negyven oldalas dokumentum még például azzal is megvádolja a Google-t, hogy a Stadia Founder’s Edition (Chromecast Ultra, Stadia kontroller, három havi Stadia Pro, három havi Buddy Pass egy barátunknak, Stadia-felhasználónévben prioritás) értékét magasabbnak nevezte, mint az amennyit ért.
A vádirat azokat is képviselni szeretné, aki a Stadia Founder’s Editiont vagy a Stadia Premier Editiont megvette, vagy aki a dokumentum benyújtásáig Stadia Pro-előfizetést vett. A megtévesztésért pedig nem is kell messzire menni. Elég csak Phil Harrison (a Stadia főnöke, korábban a PlayStationnél is megfordult) Twitterére ránézni. Itt egy példa – itt azt írta 2019 októberében, hogy minden játék a megjelenéskor támogatni fogja a 4K-t, mert úgy tervezték meg a Stadiát, hogy a megfelelő TV-vel és sávszélességgel mehessen a 4K/60 FPS, ám „művészeti okokból” egyes címek 4K/30 FPS-t tudnak, amit a Stadia a dupla kódolással 4K/60-nal streamel.
Ehhez talán tényleg nem kell mit hozzáfűzni. Elég annyit mondanunk, hogy a belső stúdiók (Stadia Games & Entertainment) fehér zászlót lengetnek…
Forrás: WCCFTech