Nocsak: az Electronic Arts csak nem egy kijózanító pofont kapott, miután a BioWare-nek le kellett mondania az Anthem Next terveiről…?!
A Bloomberg arról ír, hogy az Electronic Artsnak megjött az esze – a BioWare fejlesztőinek ugyanis megengedte, hogy a következő Dragon Age-ből (amit jobb ötlet híján csak Dragon Age 4-nek hívunk) kivegyék a multiplayer komponenseket, azaz így a „következő sárkánykor” kizárólag egyjátékos lehet! A Bloomberg ezt „a témában jártas emberekre” hivatkozva állítja.
A Dragon Age 4 eredetileg ugyanis egy komolyabb multiplayer elemmel rendelkezett (ez lehetett a második, Morrison kódnevű koncepció, ugyanis először még Joplin kódnév alatt futott a projekt…), de az elképzelés megint át lett faragva a csak egyjátékos címek sikerei miatt. Azaz a Star Wars Jedi: Fallen Order, ami négy hónap alatt több mint tíz millió játékoshoz jutott el, akkora szerepet játszott, hogy az Electronic Arts is rádöbbent: talán nem kellene mindent élő szolgáltatásos (live service) modellre építeni. Az Anthem is megbukott vele! (Az Anthem átgondolt, kettes verzióját a minap dobták ki, erről beszámoltunk már.)
A Dragon Age 4 fejlesztése még 2015-ben kezdődött, és mivel a multiplayer elemektől meg fog szabadulni, ezzel már a második áttervezésen esik át hat év alatt a BioWare következő projektje (szerintünk ugyanis ez előbb fog megjelenni, mint az új Mass Effect – és nem, a Mass Effect: Legendary Editiont nem tekintjük új játéknak; az csak a trilógia újrakiadása). Ez pedig már bátran nevezhető fejlesztési pokolnak még akkor is, ha 2018-ban lett csak hivatalosan bejelentve, hiszen addigra már átesett a Joplin-Morrison váltáson, ami 2017 őszén történt. A Respawn Entertainment így megérdemel egy rekesz pezsgőt (ők csinálták ugyanis a Star Wars Jedi: Fallen Ordert, aminek sikere még a kiadót is meglepte).
A Dragon Age 4 nem rendelkezik még hivatalos megjelenési dátummal. Ha tippelnünk kellene, akkor 2022 őszén fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re.
Forrás: Gematsu