A Insomniac Games stúdió kicsit más megközelítéssel áll a játékai nehézségi szintjéhez, mint ahogy eddig tette.
Mike Daly, aki a nemrég megjelent, és a PlayStation Networkön, sőt, az észak-amerikai bolti értékesítések tekintetében is a júniusi hónapot behúzó Ratchet & Clank: Rift Apart rendezője volt, az Axiosnak elmondta, hogy a stúdió mentalitása az utóbbi évek során módosult, ha a nehézségi szintről lenne szó. Az Insomniac Games ugyanis most már törekszik arra, hogy minél szélesebb közönség legyen képes játszani a termékeivel, így már nem azon van a hangsúly, hogy a hardcore játékosok mit is szeretnének.
A stúdió Daly szerint lényegében levedlette magáról azt a mentalitást, hogy a játékaiknak keményeknek kell lenniük, hogy azok elégedettséget teremtsenek. Persze ez nem jelenti automatikusan azt, hogy feladják a nehézségi szinteket: aki továbbra is kihívásokra vágyik, a lehetőség erre is adott. Inkább arra kell gondolni, hogy több opciót kínál a Sony Interactive Entertainment alá tartozó csapat azoknak, akik át akarják élni a történeteket vagy a környezetet anélkül, hogy gyakran meghalnának. A hátrányos helyzetű (gyengénlátók, nagyothallóak, stb…) embereket is megszólítják.
Ezért is van a Ratchet & Clank: Rift Apartban lehetőség arra, hogy a puzzle-ket kihagyjuk (ezt korábban a The Last of Us Part II is lehetővé tette). Mike Fitzgerald a stúdióból azt mondta, hogy ez számukra még 3-5 évvel ezelőtt is elképzelhetetlen lett volna. Daly kiemelte, hogy most már inkább azon gondolkodnak, hogy mi tenné lehetővé, hogy mindenki megkaphassa azt az élményt a játékaikban, amit szeretnének? Ez lett nekik a legfontosabb, nem pedig „az elit” kielégítése. Azaz: valamelyest bővült a látásterük.
Ebben már húsz éve is jó irányt mutatott a Silent Hill 2 a Konamitól: ebben a játékban ugyanis két nehézségi szint volt. A harcok esetében értelemszerűen James küzdelmeit tehettük könnyebbé/nehezebbé, de a második opció a puzzle-k által nyújtott kihívások mértékét módosíthatta. Hihetetlen, de igaz: a Konami ebben a tekintetben a többiek előtt járt!
Forrás: PSL