Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatója a pókerben használt kifejezéssel élve kimondta, hogy mindent egy lapra tettek fel a cégnél (aminek anyagi gondjai valószínűleg már sosem lesznek, elvégre a Windows és az Office termékcsalád is tőlük származik…).
A Microsoft negyedik negyedéves üzleti jelentése során (nekik júliusban kezdődik az üzleti év!) Nadella azt mondta, hogy a videojátékok számítanak a legnagyobb kategóriának a szórakoztató iparban, és a Microsoft minden erejével azon van, hogy elérjék azt a három milliárd játékost (és igen, Nadella is a gamer szót használta… szóval az Electronic Arts tényleg elszakadt a valóságtól) függetlenül attól, hogy hol és mikor játszanának.
Nadella szerint all-in-t mondtak a játékokra. Az E3-on az eddigi legnagyobb játéklistájukat mutatták meg: 27 új játékot neveztek meg, és ezek mind elérhetőek lesznek az Xbox Game Pass előfizetőinek (még ha erről az üzleti modellről egy ex-PlayStation vezető kritikus kommentet tett a minap, erről beszámoltunk). A Game Pass szerinte gyorsan növekszik, és megváltoztatja, hogy az emberek miként fedeznek fel játékokat, hogyan játszanak velük, és miképp kapcsolódnak hozzájuk. Az előfizetők 40%-kal többet játszanak, és 50%-kal nagyobb a költekezésük is a nem előfizetőkkel összevetve.
A növekvő felhős iparban is a Microsoft az éllovas, állítja Nadella. Csak júniusban az Xbox Cloud Gaming elérhető lett az iOS-en és PC-ken is a támogatott böngészőkön keresztül 22 országban (köztük Magyarországon is). Több millióan streameltek már a felhőből, és az Xbox Series konzolpárost a Microsoft-vezér a leggyorsabban fogyó konzoljainak nevezte. (Ugyanezt mondta Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment vezetője a PlayStation 5-ről, de a növekvő ipar+pandémia páros itt is torzított a szituáción…)
Az alkotói ökonómiában is nő a Microsoft lehetőségeinek tere: a játékosoknak új lehetőségeik vannak a munkásságuk felépítésére és monetizációjára. A Flight Simulatort, illetve a Minecraftot említette példaként. Nadella szerint egy év alatt a modderek megduplázták a keresetüket.
Nadella konkrét konzolértékesítési adatokat nem közölt (a Sony igen, írtunk is róla), de Daniel Ahmad, a Niko Partners senior elemzője a Twitteren megosztotta számításait. Szerintük június végével bezárólag 6,5 millió Xbox Series X és Xbox Series S lett értékesítve összesen. Ugyanezen, a rajt óta eltelt időszak alatt az Xbox One-ból 5,7 milliót, az Xbox 360-ból pedig 5 milliót hozott össze anno a redmondi cég.
Az utóbbi negyedévben több konzolt tudott a boltokba elvinni a Microsoft, ezért az eggyel korábbi negyedévhez képest 20%-kal több hardveres jövedelme lett a Nadella vezette cégnek. Az Xbox One-ból többet vitt ki a boltokba a Microsoft a rajt során, mint az Xbox 360-ból, de idővel több fogyott a 2005-ös masinából, mint a 2013-asból. Az Xbox Series párosnak jó esélye van megtartani a két előző generációval szemben a lépéselőnyét a jelenlegi stratégiával (dupla SKU, azaz két modell a piacon + tartalom + Xbox Game Pass-fókusz).
Úgyhogy PlayStation 5: 10 millió, Xbox Series: 6,5 millió…
Forrás: WCCFTech