Az Electronic Arts brandért felelős alelnöke szerint lassan ki fog kopni a divatból a gamer, magyarok a „videojátékos”, vagy még inkább „játékos” fogalom.
Elle McCarthy-tól származik a címben olvasható kifejezés, és ezt az AdWeeknek mondta el egy új interjúban. Szerinte a mostanában feltörő élő szolgáltatásos (live service… ilyen lesz például a Battlefield 2042 is, ha már a kiadótól kellene példákat mondanunk) játékok révén az eddigieknél jóval gyorsabban lehet a kultúrát beléjük integrálni. Ez pedig nagy lehetőség a marketingnek, és hitelesen képes lehet így az Electronic Arts is a brandjein keresztül kommunikálni egy sokkal inkább közönségorientáltabb, dinamikusabb megközelítéssel.
Őt gyakran megkérdezik, hogy a brandek miképpen tudnak partneri szintre lépni a videojátékokkal, vagy hogyan tudnának a gamerekhez szólni, de szerinte már nem nagyon van ilyen személy, és ennek megértését McCarthy fontosnak tekinti. Kiemelte, hogy a játékosok (a gamer és a player kifejezés is ugyanúgy fordítható magyarra… néha a mi nyelvünkre ráférne egy új Karinthy) mindössze 14%-a azonosítja magát gamerként, és ez a nők esetében csak 6%.
McCarthy szerint ez csak egyfajta biztonsági háló, amikor valaki hozzá hasonló személyekkel játszik, és ez egyfajta szabadságérzetet okozhat az azonosuláspolitikától, aminek végül kisebb hatása lehet a videojátékos terekben mint a való világban, és ezért is jöhetett elő az amúgy tényleg meglepően alacsony 14, illetve 6%-os arány. Hozzátette, hogy a videojátékokat már nem szabad csak egy médiumként, vagy iparként kezelni, illetve nincsenek bejáratott megoldások arra, hogy a niche, több ágazatú, szenvedélyes közösségeket meg tudják szólítani.
McCarthy kommentje valamelyest a való világtól elrugaszkodottnak tűnik, és mivel ez ugyanattól a cégtől származó komment, mint ami a lootboxokat „meglepetés-mechanizmusoknak” nevezte (így védekezett az Electronic Arts talán az Egyesült Királyságban – ha nem csal az emlékezetünk – a lootboxok alkalmzása mellett…).
Aki mondjuk régebbi, 3-4 konzolgenerációval ezelőtti játékokkal tölti az idejét, ő nyugodtan nevezheti magát játékosnak… vagy gamernek. Csak ő nem a legmodernebb termékeket nyúzza állandóan.
Forrás: PSL