PlayStation 5: túl a 10 millión!

A Sony Interactive Entertainment több adatot is közölt PlayStation 5-ről is (és ezek mellett azt is megtudtuk, hogy a Nixxes felvásárlása egy, a PC-seknek jó stratégiai lépés volt).

 

A Sony Interactive Entertainment (innentől csak SIE) bejelentése szerint július 18-ával bezárólag a PlayStation 5 értékesítése átlépte a tíz milliót, amivel ez lett a cég leggyorsabban fogyó konzolja. Ez persze várható volt a játékipar konstans fejlődése, illetve a pandémia okozta nagyobb érdeklődés miatt. Több first-party, belsős fejlesztésű játék értékesítési adatait is nyilvánosságra hozta a cég.

A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PlayStation 5, PlayStation 4) az Insomniac Gamestől 6,5 milliónál jár; a SIE San Diegótól az MLB The Show 21 (PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series, Xbox One, és nem, nem írtuk el, tényleg megjelent a Microsoft konzoljain!) 2 milliót mutatott fel, játékosokból pedig több mint 4-et (az Xbox Game Pass itt közrejátszott); a PlayStation 5-exkluzív Ratchet & Clank: Rift Apart szintén az Insomniac Gamestől 1,1 milliónál tart (mondjuk másfél hónap alatt ez nem rossz, ha csak egy platformra jött ki); a már szintén a SIE-családba tartozó Housemarque-tól pedig az újfent PS5-exkluzív Returnal 560 ezret kuporgatott össze.

Jim Ryan, a SIE elnök-vezérigazgatója a sajtóközleményben nem tudja eléggé kifejezni a háláját a szenvedélyes közönség, illetve a világszínvonalú fejlesztői és kiadói partnerek irányába, mert a cég platformjaira hihetetlen játékélményeket hoznak el. A PlayStation 5 gyorsabban jutott el az eddigieknél a háztartásokba, de tudja, hogy sok munkája van még a Sony-nak, ugyanis a konzol iránti kereslet még mindig felülmúlja a kínálatot. A játékosoknak (itt, a tegnapi Electronic Arts-megnyilvánulás miatt kiemeljük, hogy Ryan a gamer szót használta, ami az EA szerint kezd elavulttá válni…) elmondta, hogy világszerte egyedi kihívásokkal küzd a cég, és ez mindenkire hatással van… de a SIE számára a legfontosabb továbbra is a készletek feltöltése lesz.

A SIE oldalán olvashatunk egy blogposztot Veronica Rogerstől, a cég üzleti működtetésért felelős senior alelnökétől is. Ebben leírta, hogy büszke, hogy egy változást elhozó játékélményt mutathat fel a PlayStation 5, és a cégen belül mindenki apait-anyait beleadott ezért. Meg szeretné köszönni pár csapatnak a fontos hozzájárulását.

A termékfejlesztő csapat az SSD, a 3D-s audio, illetve a DualSense kontroller adaptív ravaszai és haptikus visszajelzése miatt kapott köszönetet, mert az ő tehetségük, kitartásuk és kreativitásuk a PlayStation 5 ökoszisztémájának alapjait fektették le. A PlayStation Studiostól még várhatunk az új God of Warra (talán God of War: Ragnarok lesz a SIE Santa Monica termékének neve), a Gran Turismo 7-re a Polyphony Digitaltól, illetve a Horizon Forbidden Westre a Guerrilla Gamestől (és mind a három játék ki fog jönni PlayStation 4-re is). Aztán a SIE külsős partnerei közül megnevezte a Battlefield 2042-t (Electronic Arts, DICE), a Far Cry 6-ot (Ubisoft), a Deathloopot (Bethesda, Arkane), illetve a szeptember 21-ére elhalasztott Kena: Bridge of Spiritset (Ember Lab).

A hardvermérnöki és műveleti csapat biztosította a PlayStation 5 felépítéséhez és összerakásához szükséges erőforrásokat, a nemzetközi üzleti ügyletekért felelős csapatok ezeket kiszállítják a boltokba és a fogyasztókhoz (PlayStation Direct!), és ők is fontos szerepet játszottak a tíz milliós eredmény elérésében. Rogers hálás a rajongóknak, mert nélkülük ez a korai siker nem jött volna össze. A nemzetközi ellátásláncban dolgoznak a helyzeten, hogy idővel mindenhol rendelkezésre álljon a konzol a boltok polcain.

Ryan pedig a Famitsunak adott interjújában arról beszélt, hogy a SIE elkötelezett a játékainak PC-s portolása mellett, de még korai állapotban vannak ezzel. Ezért is vásárolták fel a holland Nixxes-t, hogy rajtuk keresztül valósuljanak meg az átiratok (feltehetőleg komoly késéssel a konzolos rajtokhoz képest). A Nixxes amúgy a Tomb Raider reboot-trilógián, a Marvel’s Avengersen, a Deus Ex: Mankind Divideden is dolgozott.

Vajon a konzolüzérek nélkül hány játékosnak lenne valóban egy konzol a nappaliban?

Forrás: Gematsu, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu