Menu

PlayStation 5: túl a 10 millión!

A Sony Interactive Entertainment több adatot is közölt PlayStation 5-ről is (és ezek mellett azt is megtudtuk, hogy a Nixxes felvásárlása egy, a PC-seknek jó stratégiai lépés volt).

 

A Sony Interactive Entertainment (innentől csak SIE) bejelentése szerint július 18-ával bezárólag a PlayStation 5 értékesítése átlépte a tíz milliót, amivel ez lett a cég leggyorsabban fogyó konzolja. Ez persze várható volt a játékipar konstans fejlődése, illetve a pandémia okozta nagyobb érdeklődés miatt. Több first-party, belsős fejlesztésű játék értékesítési adatait is nyilvánosságra hozta a cég.

A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PlayStation 5, PlayStation 4) az Insomniac Gamestől 6,5 milliónál jár; a SIE San Diegótól az MLB The Show 21 (PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series, Xbox One, és nem, nem írtuk el, tényleg megjelent a Microsoft konzoljain!) 2 milliót mutatott fel, játékosokból pedig több mint 4-et (az Xbox Game Pass itt közrejátszott); a PlayStation 5-exkluzív Ratchet & Clank: Rift Apart szintén az Insomniac Gamestől 1,1 milliónál tart (mondjuk másfél hónap alatt ez nem rossz, ha csak egy platformra jött ki); a már szintén a SIE-családba tartozó Housemarque-tól pedig az újfent PS5-exkluzív Returnal 560 ezret kuporgatott össze.

Jim Ryan, a SIE elnök-vezérigazgatója a sajtóközleményben nem tudja eléggé kifejezni a háláját a szenvedélyes közönség, illetve a világszínvonalú fejlesztői és kiadói partnerek irányába, mert a cég platformjaira hihetetlen játékélményeket hoznak el. A PlayStation 5 gyorsabban jutott el az eddigieknél a háztartásokba, de tudja, hogy sok munkája van még a Sony-nak, ugyanis a konzol iránti kereslet még mindig felülmúlja a kínálatot. A játékosoknak (itt, a tegnapi Electronic Arts-megnyilvánulás miatt kiemeljük, hogy Ryan a gamer szót használta, ami az EA szerint kezd elavulttá válni…) elmondta, hogy világszerte egyedi kihívásokkal küzd a cég, és ez mindenkire hatással van… de a SIE számára a legfontosabb továbbra is a készletek feltöltése lesz.

A SIE oldalán olvashatunk egy blogposztot Veronica Rogerstől, a cég üzleti működtetésért felelős senior alelnökétől is. Ebben leírta, hogy büszke, hogy egy változást elhozó játékélményt mutathat fel a PlayStation 5, és a cégen belül mindenki apait-anyait beleadott ezért. Meg szeretné köszönni pár csapatnak a fontos hozzájárulását.

A termékfejlesztő csapat az SSD, a 3D-s audio, illetve a DualSense kontroller adaptív ravaszai és haptikus visszajelzése miatt kapott köszönetet, mert az ő tehetségük, kitartásuk és kreativitásuk a PlayStation 5 ökoszisztémájának alapjait fektették le. A PlayStation Studiostól még várhatunk az új God of Warra (talán God of War: Ragnarok lesz a SIE Santa Monica termékének neve), a Gran Turismo 7-re a Polyphony Digitaltól, illetve a Horizon Forbidden Westre a Guerrilla Gamestől (és mind a három játék ki fog jönni PlayStation 4-re is). Aztán a SIE külsős partnerei közül megnevezte a Battlefield 2042-t (Electronic Arts, DICE), a Far Cry 6-ot (Ubisoft), a Deathloopot (Bethesda, Arkane), illetve a szeptember 21-ére elhalasztott Kena: Bridge of Spiritset (Ember Lab).

A hardvermérnöki és műveleti csapat biztosította a PlayStation 5 felépítéséhez és összerakásához szükséges erőforrásokat, a nemzetközi üzleti ügyletekért felelős csapatok ezeket kiszállítják a boltokba és a fogyasztókhoz (PlayStation Direct!), és ők is fontos szerepet játszottak a tíz milliós eredmény elérésében. Rogers hálás a rajongóknak, mert nélkülük ez a korai siker nem jött volna össze. A nemzetközi ellátásláncban dolgoznak a helyzeten, hogy idővel mindenhol rendelkezésre álljon a konzol a boltok polcain.

Ryan pedig a Famitsunak adott interjújában arról beszélt, hogy a SIE elkötelezett a játékainak PC-s portolása mellett, de még korai állapotban vannak ezzel. Ezért is vásárolták fel a holland Nixxes-t, hogy rajtuk keresztül valósuljanak meg az átiratok (feltehetőleg komoly késéssel a konzolos rajtokhoz képest). A Nixxes amúgy a Tomb Raider reboot-trilógián, a Marvel’s Avengersen, a Deus Ex: Mankind Divideden is dolgozott.

Vajon a konzolüzérek nélkül hány játékosnak lenne valóban egy konzol a nappaliban?

Forrás: Gematsu, WCCFTech

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu