A patch megérkezett, így az Abandoned Realtime Experience appban ott van az első videó…
Szóval augusztus 10-én, a halasztások tömkelege után tervezett időpont (este kilenc óra) előtt tizenhárom perccel ezt az öt másodperces videót tette ki a Blue Box Game Studios (továbbra sem érteni a többes számot a nevükben, miközben ők ezerrel védekeznek, hogy mi egy kis stúdió vagyunk, egyes számmal…):
Aztán negyed órával később bemondták, hogy jaj, technikai hiba miatt késik a patch (erről írtunk is), ami aztán tegnap este végül megérkezett.
A fényerőben megmutatkozó különbségeket leszámítva ez pontosan ugyanaz a videó. Azaz Hasan Kahraman csapatának semmi mentsége nincs a halasztásra, mert jó, van egy menü (ami valamiért a Metal Gear Solid 2 stílusára hajaz… és az egy Hideo Kojima-játék, vagy angolul: A Hideo Kojima Game), a videó maga semmi érdekeset nem mutat (talán a Silent Hill 2-t imitálja?), a végén meg ott egy szöveg, hogy „hamarosan jön a trailer”, aztán valami elmosott dolog látható, és ezt a „játszható prológus hamarosan” felirat követi.
A zene maga is érdekes: valahol tényleg hasonlít Yamaoka Akira munkásságára (az első három részért felelős Team Silent zeneszerzőjeként a Silent Hillben hallhattuk, mit tud), de ez bizony egy létező dal, amit ma csak a Spotify tartalmaz. A háttérzene a Deep Soundstól az I Saw Stars. A „kékdobozt” ismerve sosem lehet tudni, hogy vajon licencelték-e a zenét, vagy csak simán lenyúlták.
Miért vagyunk ilyen kritikusak? Nos, a Blue Box Game Studios története nem valami patinás. A Redditen nagyon jól összefoglalták, hogy mit is hozott eddig össze a holland stúdió. Spoiler: nem sokat. Vázlatosan jobban áttekinthető, úgyhogy mi is ezt a formátumot fogjuk alkalmazni Kahraman munkásságával kapcsolatban.
– Az első játék Kahramantól az interneten 2015 februárjában archiválták. Ez a Rewind, illetve a The Lost Tapes volna. Március 14-én jött a bejelentés, hogy a játszható teaser halasztást kapott, és később tudjuk meg a megjelenési dátumát. Április 15-én jött a hír, hogy májusra már a Steam Greenlighton lesz a játék. Március 19-én jött az első Kickstarter frissítés, 27-én pedig az IndieDB-n is felbukkant. A demót aztán elhalasztották, április 6-án pedig a Kickstartert is leállították egy privát befektető miatt. Végül június 18-án a hír: az eddig tervezett VR-támogatást kivágták, majd szeptember 4-én a Rewind: Voices of the Past jégre tették.
– Van egy be nem jelentett projekt 2015 szeptemberéből, a régi koncepcióból pedig a The Lost Tape jött létre . A játékaik közvetítése (pl. a Twitch-en) sosem valósult meg. Szeptember 20-án jött a hír, hogy önkiadásra vállalkoznak a The Lost Tape-pel (aminek fejlesztését közel késznek tartották), és utána visszatérnek a Rewind: Voices of the Pasthoz.
– 2016. január 10-én arról beszél a stúdió, hogy rövid idő alatt jó minőségű termékeket tudnak létrehozni, október 5-én pedig arról volt szó, hogy a Rewind: Voices of the Paston dolgoznak, és 2017 szeptemberében ennek weboldala már nem volt aktív, ám 2018 márciusának utolsó napján ismét élt az oldal, viszont 2021 júniusában már megint eltűnt.
– Aztán itt van a The Whisperer, amiről 2017. március 23-án Kahraman azt mondta, hogy júniusban meg fog jelenni, és korábban Rewind néven futott a koncepció (FPS, amit a Fatal Frame ihletett nyílt világgal és puzzle-kkel, továbbá co-oppal, PlayStation 4-en és PC-n pedig VR-támogatással). Ekkor az volt a terv, hogy 2017. június 15-én PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re megjelent volna. Július 2-án pedig még mindig nem jelent meg, és az IndieDB-n erről beszélt Kahraman.
– 2018. március 21-én pedig felbukkan az Unseen Faces. Multiplayer alapú, belső nézetes horror/kalandjáték…, és ennek is volt weboldala.
– 2019. március 26-áról származik ez az infó: a Google Play Store-on megjelent Tales of the Six Swords ekkor volt utoljára frissítve, és július 25-én jelent volna meg. Augusztus 7-én jött egy nagy frissítésről szóló hír, majd december 8-án bejelentették, hogy törölték a platformról a játékot.
– Követhetetlen? Van még: 2020. augusztus 8-án felbukkan a Rewind: Mobile Edition, amit szeptember 9-én adtak volna ki kb. 500 forintos áron, de aztán hirtelen PlayStation 4-exkluzívvá vált.
– 2020. október 20-a. Felbukkan a The Haunting, amit a Fatal Frame ihletett. Később ez PvP-t és co-opot is kapott volna a második nagy frissítésében, és a tervek szerint PlayStation 5-re, Xbox Series X-re, PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra, „Steam VR-ra” és PlayStation VR-ra jött volna ki a korai hozzáférésben elstartolt játék, ami 7200 forintnyi eurós árral rendelkezett. Steam link, BBGS weboldal, halasztás, végül a játékok változtatása.
– Végül a weboldaluk: 2016 júliusában a partnereik között az Nvidiát, az ID@Xboxot, az Epic Games-et és a PlayStationt listázták, októberben a footerben a Rewind-sorozatot, a Blue puzzle sorozatot, és a The Survivorst linkelték. 2021 áprilisában így magyarázták magukat, júniusban pedig még mindig fenn volt a befektetői oldaluk.
A Redditen még további képek és linkek vannak, de Tictacpaul munkásságát el kell ismerni. A lényeg az, hogy Kahraman játékai közül egy sem jelent meg az utóbbi öt, sőt, lassan hat évben. Egyetlen egy sem. Az Abandonedra is ez a sors várhat. Nos, és a csapat több tweetjét is törölte mostanában. Hm, vajh miért…
Are you Ready? pic.twitter.com/4oI5FjgDFE
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) August 10, 2021
This is what we’ve all waited weeks to see….
The same thing they put on Twitter… #PS5Share, #AbandonedRealtimeExperience pic.twitter.com/wG97ij4UXX
— Chandler Wood (@FinchStrife) August 13, 2021