Ha röviden, technikailag kellene definiálnunk „a kacsaállomást,” akkor annyit mondanánk, hogy a Duckstation egy olyan PS1-es emulátor, ami az Xbox Series X/Xbox Series S pároson az UWP-n (Universal Windows Platform; ezzel az applikációs architektúrával könnyen lehet Windows 10-re és Xboxra egyaránt fejleszteni) DirectX 12-es támogatással rendelkezik. A Microsoft konzoljaiban található fejlesztői mód már most is meglepően ötletes eredményeket mutat fel.
Az eredmény pedig nem is gyenge: az Xbox új konzolpárosában található fejlesztői mód (Developer Mode) segítségével a PS1-es játékaink képfájljait könnyedén futtathatjuk meglepően jó eredménnyel.
A hivatalos jellemzés szerint a DuckStation a játszhatóságra, a sebességre és a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik a PS1 emulálásában/szimukálásában. A cél az, hogy az alacsonyabb teljesítményű készülékeken (ez jelen esetünkben az Xbox Series S lenne) is megőrizze a teljesítményét, miközben a pontos emulációra törekszik. A „hack” opciók nem ajánlottak. Az alap konfiguráció mindegyik támogatott játékot futtatja, és csak néhány javítás esetében van csak támogatási probléma.
Persze mindehez kelleni fog a PlayStation BIOS fájlja (BIOS = Basic Input/Output System; alapvető bemeneti/kimeneti rendszer, az interfész a hardver és a szoftver között), amit persze a fejlesztő nem tesz elérhetővé a kalózkodás meggátolása érdekében. Bármelyik PS1-es hardververziót és régiót használhatjuk, de az eltérő régió/BIOS párosítás miatt támogatottsági hibák merülhetnek fel. (Magyarul ha NTSC-s, 60 Hz-en futó játékokat nyúzunk, akkor észak-amerikai BIOS kell.)
A DuckStation akár 16-szorosra is felemelheti a játék felbontását (ez a 8K-nak felelne meg), így jelentősen szebb és kifinomultabb grafikát kaphatunk. A lenti videón pedig az Xbox Series S-en láthatjuk futni a PS1-emulátort, ami jelen esetben sokkal jobb eredményt mutat fel, mint egy PlayStation 5. (Ahol ugye hivatalosan csak a PlayStation 4-es játékok támogatottak, míg az Xbox Series az első Xboxig is visszamegy. Nagy különbség…)
A DuckStation remekül bemutatja, hogy a régebbi, ötvenedakkora (650 megabyte vs. 30-40 gigabyte…) méretű játékokkal is kellően el lehet szórakozni még modernebb hardveren is.
Forrás: WCCFTech