Frostpunk 2 egy játék, aminek még semmilyen technikai részlete nem ismert. Ennek értékesítésével bepróbálkozni nem éppen a legfényesebb húzás.
A Kinguin (vagy ennek G2Play szegmense, ugyanis a két cég tavaly egyesült) oldalán valaki értékesíteni próbálta a Frostpunk 2-t, holott annak sem megjelenési dátuma, sem korhatár-besorolása, de még ára sincs, és az 11 Bit Studios nyíltan kimondta a játék bejelentésekor, hogy erre azért még várni kellene. De nem, egy balfék illető bepróbálkozik az előrendeléssel, tehát ha fizetünk neki, a játék megjelenéséig csak ülni fog a pénzünkön! (47 kanadai dollár, ez kb. 12 ezer forintnak felel meg. Mos, és a vicc, kitaláltak valami kamu európai PEGI értékelést is!)
A fejlesztők ezt nem hagyták szó nélkül: a Twitteren felhívták a figyelmünket a csalóra. Még ők maguk sem tudják, hogy milyen árazást fog kapni a Frostpunk 2, és ennek még Steam-kulcsai sincsenek… de ennek ellenére (és itt a fejlesztőket fogjuk szó szerint idézni) „egy szar csaló” megpróbálta előrendelésként értékesíteni a játékot a Kinguinen (amit az 11 Bit Studios szintén csalónak nevezett; amúgy a Kinguin és a G2A is… mondjuk úgy, hogy szürkepiac a Steam-kódok számára, sokaknak inkább veszteséggel jár a fejlesztők oldaláról).
Az átverés több szintű: tegyük fel, hogy nem 47 kanadai dollár lesz a Frostpunk 2 ára (ez 40 amerikai dollárnak felel meg), hanem ennél több. Így valószínűleg, aki bedől a csalónak, utólag döbben majd rá, hogy hé, még fizetni kéne az előrendelésért, hogy megkapjuk a Steam-kódot (miközben a játék amúgy a GOG-on és az Epic Games Store-on is ott lesz), és a végeredmény nagy eséllyel több költekezés lesz, mint egy közvetlen „felmegyek a Steamre, megveszem a játékot, örülök” folyamat esetében…
A közleményében a stúdió még annyit mondott, hogy direkt volt nyers a szóhasználatában, mert valaki egy, még nem létező terméket kíván értékesíteni. A játékot belső tesztelés során elérik, de ebből kódokat nem generálnak, így nem lehet azokat beváltani, vagy magához a Frostpunk 2-höz így hozzáférni. Előrendelői kampány sincs, és a Kinguines ügy még sok bajt okozhat az 11 Bit Studiosnak főleg akkor, ha a játék valódi ára eltérő lesz a site-on feltüntetett (és mondjuk ki: kitalált) árazásához képest. A stúdió tudja, hogy valószínűleg figyelmen kívül hagyja a Kinguin őket, jogilag meg nehéz utánuk menni, hiszen a cég hong kong-i központú.
Egyesek miket ki nem találnak…
Forrás: PCGamer