Mondjuk Hermen Hulst a PlayStation Studios vezetője példaválasztásával kapcsolatban már lennének kérdéseink, de a nyilatkozatán utólag nem lehet módosítani.
A PlayStation Studios vezére a Game Informernek adott egy kiadós interjút, ahol elárulta, hogy az alá tartozó stúdióktól elvárja, hogy „szenvedélyesen bátor” irányzatot vegyenek fel mint például a Naughty Dogtól a The Last of Us Part II narratívájának felépítése (ezen vontuk fel a szemöldökünket), vagy a God of War új irányzéka (ez viszont jogos, tényleg más kanyart vett Kratos a PS3-as, PSP-s részek óta…).
Hulst arra bátorítja a csapatokat (ide már belevehetjük a Housemarque-ot is, akiktől nemrég jelent meg a PlayStation 5-exkluzív Returnal is, amit nem sokkal később követett a felvásárlás), hogy a döntéseikben legyenek belevalóak, viszont cserébe neki is támogatnia kell őket. A stúdiókat igazán bátornak nevezte, és ez nem csak a teljes franchise-os fordulatok miatt mondja (a God of War esetében ez azt jelenti, hogy az északi istenségek felé fordult az egész), de például a The Last of Us Part II-nél a narratíva felépítése egy olyan élményt teremtett, ami meggyőző, ám a játékos számára nem teljesen (vagy nem mindig) kényelmes.
Ezt Hulst támogatja, és képletesen szólva a határok feszegetését emelte ki. A videojáték formátumának, továbbá a történetmesélés művészetének határát szeretné megtalálni. A PlayStation 5-re készülő játékokról pedig azt nyilatkozta, hogy az eltérő műfajokban kisebb és nagyobb játékokat is akar, hivatkozván a PS5 nyitókínálatára is. Azt is elmondta, hogy a Sony sokkal több projekttel készül, és ezek között még be nem jelentett játékok is vannak bőven.
Kicsit komolyabb példákkal is élhetett volna a PlayStation Studios vezetője, de azért még kíváncsiak leszünk arra, hogy milyen újdonságokkal próbálkozik majd „a kék oldal”. Az biztos, hogy próbálkozni fognak a free-to-play irány felé is, és erre egy példa lehet a The Last of Us Part II-ből a pletykák szerint készülő battle royale mód (különálló F2P cím?), amiről nemrég írtunk.
Forrás: PSL