A Sony Manchester ajtajai mögött nem volt éppen fényes a helyzet, holott a stúdió számára fényes tervek voltak előkészítve…
Tavaly télen zárta be a kapuit a Sony Manchester. Most a Polygonnak több ex-alkalmazott beszélt arról, hogy a Sony Manchester stúdióban a fejlesztés nem haladt megfelelően, a vezetőség nem volt a helyzet magaslatán, és nem volt megfelelő a irányítás. Ez azért szomorú (meg azért valamelyest nevetséges is…), mert elvileg a Sony Manchester AAA VR-játékokat lett volna hivatott fejleszteni, ehelyett inkább outsourcing stúdiónak hatottak…
A stúdió öt évig létezett, és olyan termékek származnak tőlük mint a… semmi. Egyetlen játékot nem hoztak ki ennyi idő alatt. Az ex-alkalmazottak szerint a PlayStation 4-es Desert Strike-hoz hasonló, oldschool stílusú lövöldözős játékon dolgoztak, aminek CSAR: Combat, Search and Rescue volt a címe. Ebben a repülés, az ellenfelek lelövése, illetve az emberek megmentése lett volna… egy helikopter pilótafülkéjében ülve.
Csakhogy a projekt vezetői közül sokan nem teljes munkaidejükben voltak jelen. A Sony-ban más senior beosztása volt a londoni székhelyű Eric Matthewsnak és Mark Greennek, és kb. heti egyszer jelentek meg, akkor is hibás megközelítéssel (a mikromenedzsment, azaz az alkalmazottak számára nulla mozgási tér biztosítása…). Több PlayStation Studios-felettesnek megmutatták a prototípusokat, de Green és Matthews folyton addig módosítgatott a dolgokon, amíg a szájuk ízére nem szabták a csapat koncepcióit.
2016-ban el is kezdtek kilépni a csapattól, mert a tempó már akkor sem volt megfelelő. Egy ex-alkalmazott szerint papíron jó volt a koncepció, hiszen a Sony támogatta őket egy új IP létrehozásában. Ő a kezdetek óta ott volt, de 6-12 hónap után arra döbbentek sokan rá, hogy nem haladtak semmit sem, és akkor merült fel a „na most mi a fenét csináljunk?” kérdés.
A Sony 2018-ban a dizájncsapatot áttolta Manchesterből Londonba (ami ugye a Matthews-Green párosnak kedvezett), majd 2019-es előléptetésekor Hermen Hulst is további felügyeletet helyezett a Sony Manchesterre. Egy másik ex-alkalmazott szerint ekkor már nem volt védelme a stúdiónak, amiből végül a bezárás következett 2020 februárjában.
Ez is iskolapéldája annak, hogy ha van egy elképzelés, akkor azt hagyni kellene megvalósítani, ami főleg a kreatívabb lelkületű emberek számára jöhet jól (és a játékfejlesztésben, vagy a prototípusok faragásában pontosan ez a hands-off megközelítés a jó).
Forrás: PSL