Egy évtizedig bírta a törvény, ami manapság már hátráltató volt sokaknak (és ezért nem ritkaság, ha valaki a háta közepére kívánta).
A „Csipkerózsika”-törvényt 2011-ben vezették be Dél-Koreában. Az ország vezetősége így akarta megakadályozni, hogy a gyerekek és a tinédzserek túl sokáig (mondjuk hajnalig) játsszanak a barátaikkal. A törvény értelmében a tizenhat éven aluliak éjfél és reggel hat óra között nem játszhatnak online játékokkal. (Ennél szigorúbb szabályzatot alkalmaz Kína, de ők nem is tervezik az enyhítést…)
Ez a törvény a Microsofton is kifogott. Nekik ugye ott a Mojang, amiről bátran mondhatjuk, hogy a Minecraft révén korlátlan pénzt termel az amúgy is profithiánnyal nem küszködő cégnek (Windows, Office… megállapodások az amerikai hadsereggel). A Minecraft az ázsiai országban lényegében felnőtt játék lett az Xbox Live-integráció után. Miért? Mert a dél-koreaiak számára kötelező a minimum 19 éves életkor az előfizetéshez! Pedig a Minecraftot ennél fiatalabb korosztályokban is gyakran előszedik, sőt, őket nevezhetjük a célközönségnek…
Emiatt nem csoda, hogy az embereknek tele lett a hócipőjük az egésszel: a Korea Herald arról tudósít, hogy a törvény eltörlésére egy petíció indult, amit aztán több mint százezren alá is írtak. Persze nem biztos, hogy ennek hatására döntött úgy a kulturális, sport-, és turisztikai minisztérium és a nemi egyenlőségért és a családokért felelős minisztérium a törvény kukába vágásáról, de szerintünk nagy valószínűséggel emiatt jutottak erre a lépésre.
A törvény helyét egy engedélyezésre kihegyezett rendszer veszi át (ez pedig 2012 óta létezik): a szülők maguk határozhatják meg, hogy a gyerkőcök meddig játszhatnak. Magyarul: a politikusok átadták a gyeplőt a szülőknek. Hwang Hee, a dél-koreai kulturális miniszter azt nyilatkozta, hogy a fiatalság számára a videojátékok fontos szabadidős tevékenységként és kommunikációs csatornaként szolgálnak.
A dél-koreai játékipar-szövetség is üdvözölte a lépést egy közleményben, mert a törvény hatékonysága, a gyerekek jogainak sértése, és a játékipar versenyképességének rombolása miatt sok kritika érte azt, sőt, hosszú ideig padlóra is vitte az ottani játékipart. A szövetség mindent megtesz, hogy a szülők jobban megismerhessék a játékokban már megtalálható gyermekvédelmi rendszereket.
Forrás: PCGamer