Már véget is ért a Call of Duty következő felvonásának első, PlayStation-exkluzív tesztelési lehetősége.
A Call of Duty: Vanguard alfatesztelése csak a PlayStation 5-tel vagy a PlayStation 4-gyel rendelkező játékosoknak volt biztosított pár napja, és ebben a legnagyobb hangsúlyt a Champion Hill mód kapta, ami azért egy-két gondolatot mintha átemelt volna a Counter-Strike-ból (mert a körök közötti fegyver-, és felszerelés-vásárlósdi mégis onnan származik). De most nem is ezen van a hangsúly.
Az ElAnalistaDeBits néven futó YouTube-csatornától már több alkalommal mutattunk összehasonlító videókat. Most is tőle vettük át a lent megtekinthető videós anyagot, amin nem véletlenül láthatunk három változatot, hiszen az idei, a pletykák által korábban már meg is erősített második világháborús Call of Duty-t PlayStation 5-ön, PlayStation 4 Pro-n, illetve egy sima PlayStation 4-en (itt pedig mindegy, hogy az alapmodellt, vagy a PlayStation 4 Slimet használtak…) futtatta az elemzés céljából.
A Call of Duty: Vanguard PlayStationös alfája rekonstrukciós renderelést használt, amivel a felbontást skálázta a Sledgehammer Games játéka. Persze egy alfáról beszélünk, így később még lehetnek technológiailag is változások, de az már biztos, hogy mind a három vizsgált „játékállomáson” ezt a technikát alkalmazta a legutóbb a Call of Duty: WWII-t készítő stúdió.
A PlayStation 5-ön az anizotropikus szűrés, a látótávolság, illetve a textúrák minősége is jobb, ami várható volt. Az új konzolon dinamikus árnyak is vannak; ezeket ne is keressük a 2013-as konzolon és annak félgenerációs frissítésén, sőt, néhány statikus árnyékot is eltávolítottak PlayStation 4-en. A PlayStation 5-ön bizonyos anyagokról extra tükröződés is érkezik, de ez nem tekinthető sugárkövetésnek (ray tracingnek). A PlayStation 4 Pro-n a mélységélességgel (depth of field) bajok vannak, de a PlayStation 5 jól kezeli ezt is.
A Call of Duty: Vanguard november 5-én érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Battle.net), PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech