Az Electronic Art weboldalán található álláshirdetés arra utal, hogy a Bioware a Frostbite-ot az Unreal Engine helyett elhagyja, és a Mass Effect 5 esetleg az Epic motorján futhat.
Egy újabb nap, egy újabb álláshirdetés, amely az EA szigorú szabályain belüli változtatási lehetőségekre utal. Ez azért érdekes, mert az EA ragaszkodott ahhoz, hogy a Frostbite-ot használja a legtöbb játékán, hogy ne kelljen licencdíjat fizetnie az Epicnek és más cégeknek.
Úgy tűnik azonban, hogy az Anthem és a Mass Effect Andromeda fejlesztésével kapcsolatos nehézségek miatt, valamint a Star Wars: Jedi Fallen Order sikeres és gyorsan lezajlott fejlesztése meggyőzhette az EA-t, hogy ne erőltessék tovább a Frostbite-ot minden fejlesztő torkán.
Míg a Dragon Age 4 még mindig Frostbite alatt van, úgy tűnik, a Mass Effect 5 motorváltást kap, hiszen a pletykák szerint most már minden lehetséges.
A Frostbite-nak megvannak a maga problémái, és bár a fejlesztők remek játékokat készítettek vele, a múltbeli jelentések szerint a Third Person Shooterek és az RPG játékok szenvednek alatta, mivel nem rendelkezik bizonyos speciális eszközökkel a fejlesztők számára, és sokat kell babrálni a motorral, hogy a dolgok rendben legyenek.
Az idő majd eldönti, hogy valóban Unreal Engine alatt fogunk-e látni egy új Mass Effectet, de ettől függetlenül a végén gyönyörűen fog kinézni, hiszen mindkét motor lenyűgöző látványvilágot tesz lehetővé.
A Jeff Grubb által hallott pletykák szerint – a Mass Effect 5 2025 körül jelenhet meg, ha minden a Dragon Age 4-gyel kapcsolatos tervek szerint alakul, mivel a Bioware még mindig dolgozik azon a játékon.
Forrás: VentureBeat