A Sony nem magyarázta meg, hogy az új PlayStation 5 rendszerszoftver miképp hozta ezt össze, de erre bátran ki lehet mondani, hogy ez egy kellemes meglepetés.
Az előző héten bukkant fel a Sony-tól egy nagyobb PlayStation 5 firmware, ami például elhozta az NVMe M.2 SSD-k csatlakoztatásának a lehetőségét (így már lehet az alapból viszonylag alacsony tárhelyünk méretét bővíteni), de a patch note-ok nem nagyon írtak le mindent, és nem is fárasztatnánk senkit sem azzal, hogy felsoroljuk az egészet.
Viszont a Digital Foundry a heti podcastjében beszélt arról, hogy a PlayStation 5 új firmware-je meglepetésszerűen teljesítményt is javított több játékban is. A Control, illetve a Devil May Cry V Special Edition lett két példaként megemlítve, és 3-5 százalékkal jobb frame rate-et mutatott fel a Remedy Entertainment és a Capcom játéka, és esélyes, hogy további játékok is részesülhetnek ebből az extra teljesítményből.
A Digital Foundry is teljesen véletlenül döbbent rá a plusz kakaóra, amikor összehasonlították a PlayStation 5 alapmodelljét az újratervezett (és mint kiderült, hőmérsékletileg és hangerő tekintetében sem romlott!), CFI-11XX kódnevű modellel. A régi konzolon jobb volt a teljesítmény, és mindez csak azért történt, mert azon már fenn volt az új firmware bétája. Erről a videó első tizenkét percében beszél a csapat. (Más témákat is említenek, de az jelen esetünkben irreleváns.)
Ez azért mindenféleképpen jó, hiszen a jobb teljesítmény sosem árt, de azért kíváncsiak lennénk, hogy miképp valósította meg a Sony a pár plusz képkockát másodpercenként. Lehet, hogy egy drivert frissítettek (talán épp a sugárkövetéssel, azaz a ray tracinggel kapcsolatban). Lehet, hogy ennél mélyebb szinten nyúltak bele a szoftverbe, ki tudja?
Úgyhogy, ha mostanában nem lett bekapcsolva a PlayStation 5, érdemes mihamarabb feltenni az új firmware-t, hiszen minél kevesebb alkalommal „botlik” meg a játék a minimális, de érzékelhető teljesítménycsökkenés miatt, annál jobb játékélményben lehet részünk.
Forrás: WCCFTech