Kellemes gesztust láthattunk a Microsoft egyik emberétől, és nem, nem arról van szó, hogy a Deathloop színésze egy Xbox Series X-et kapott.
Az Arkane Lyontól már megjelent PlayStation 5-re és PC-re a Deathloop, ami stílusában talán sokaknak feltűnt, hogy eléggé hasonlít a Dishonoredéhoz (de persze ez az IP is áll a parkolóban, de mivel a Microsoft tokkal-vonóval felvásárolta a Bethesdát és az alá tartozó IP-ket és stúdiókat, ez még megváltozhat). Benne hallhatjuk Jason Kelley hangját is.
Kelley az egyik főszereplőt, egészen pontosan Coltot szólaltatja meg a Deathloopban. Hiába jött ki a játék (időzített) PlayStation 5-konzolexkluzívként, ő nem kapott a Sony-tól egy konzolt, hogy legalább esélye legyen játszani azzal, amin ő is dolgozott. (Ez felvet azért pár kérdést: például azt, hogy a Sony hogy a csudába nem tudott egy repikonzolt kiutalni neki?) Ebben a kis videóban Kelley a Twitteren megerősítette, hogy nem is tud játszani a „halálhurokkal”, mert nincs otthon PlayStation 5-je.
Ez a helyzet azóta megváltozott. A JumpCutPLAY-nek dolgozó Aaron Bayne-nek interjút adott Kelley, és itt természetesen szóba esett a Deathloop és annak sikere is. A színész itt elárulta, hogy a Bethesda marketinges vezetője, Pete Hines felkereste őt, és szerzett neki egy PlayStation 5-öt (igaz, mások is felajánlották, hogy kerítenek neki egy PS5-öt), és persze a redmondiak nem álltak meg ennyivel: a Deathloopból is küldenek neki egy példányt. Azaz: a Microsoft volt, ami segítő kezet nyújtott. Holott épp ők lehetettek volna azok, akik csak legyintenek az ügyre.
Ez megmutatja, hogy van azért bajtársiasság a két konzolgyártó között, akik amúgy a háttérben közösen dolgoznak a streamelésre tervezett jövőbeli technológián (ez korábban nyíltan a Google Stadia elleni közös, bipartizán fellépés volt), így a jövőben a PlayStation Now a Microsoft Azure szervereit is igénybe veheti.
Erről most eszünkbe jutott a Ghosts N Goblins NES portjának (eléggé tört angolú…) befejezése: this story is happy end.
Forrás: PSL