Jim Ryan megint szólt egy érdekeset: bár azt szeretné, hogy többen játsszák a PlayStation-játékokat, eközben a konzolokat a busz alá vágta…
Ryan, aki amúgy a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója, új interjút adott a Gamesindustry-nak. Itt kimondta, hogy nem látja, hogy a videojáték miért ne lehetne olyannyira mindenütt jelenlevő, mint a zene, a film, vagy a TV-show iparja. Remek és igazán erőteljes potenciállal bír ennek hatása a játékfejlesztőkre és a játékosokra egyaránt. Úgy hiszi, hogy a PlayStation 5 nem csak a Sony legnagyobb (méretben már megvalósította…) és legjobb, hanem a legkedveltebb „játékállomása” lesz. (Ezt viszont nem lesz egyszerű elérni: a PlayStation 2 és a PlayStation 4 azért magasra tette a lécet.)
Ryan ennek elérésében reménykedik. Olyan világot szeretne, ahol a PlayStation Studios játékait több tíz, sőt, több száz milliónyi ember élvezheti. A jelenlegi konzolos modell sikerei miatt ez maximum 10-20 milliót jelenthet. Ő a videojátékokat a zene- és a filmipar párosával veti össze. Ezt a két kategóriát majdnem korlátlan közönség élvezheti, és amit Jim Ryan stúdiói csinálnak, művészetként kezeli, amik a legjobb szórakoztató termékek közé tartoznak. És szerinte nem kellene korlátozni, kapuk mögé zárni a PlayStation-művészetet: frusztrálja, hogy 20-30 millió ember tudja csak átélni, és azt szeretné, ha ez megszűnne, és százmilliós közönségről lenne szó.
Magyarul: a konzolokat korlátozó tényezőként kezeli. Ebből még az is átjön, hogy az Xbox Game Pass-féle előfizetési rendszer is olyasmi, amit ő is meg szeretne valósítani, mert ezzel a Microsoft képes volt a hagyományos konzolos modellen átlépni. Ne felejtsük el a felhőt sem: a Sony a redmondiakkal közösen dolgozik ennek jövőbeli technológiáján, és ezzel „a kékek” is át tudnának lépni a konzolokon.
Ettől függetlenül százmilliós nagyságrendekben gondolkodni nem biztos, hogy megvalósítható feladat. Főleg az exkluzív játékok számára elég meredek hegynek tűnik ez az adat. Talán Jim Ryan mintha elbízta volna magát…
Forrás: WCCFTech