Shawn Layden, a PlayStation korábbi vezetője beszélt a következő generációs konzol, a PlayStation 5 eredetéről.
Közeledünk az új generációs konzolok első születésnapjához, és a sajtó és a játékosok mindig szívesen tudnak meg több részletet arról, hogyan készültek ezek a gépek, és milyen tervekkel próbálják a cégek kihozni belőlük a legtöbbet. És ha ráadásul ezek a részletek olyasvalakitől származnak, aki már nem tagja a vállalatnak, akkor még izgalmasabb információk birtokába juthatunk a szokásos dagályos PR bullshit helyett.
Ilyen Shawn Layden, a Sony PlayStation egykori igazgatója, aki a What’s Up PlayStation podcasttal folytatott beszélgetésében többször is címlapra került. Nemrég beszélt egyébként arról, hogy szerinte a konzol-exkluzívok valamikor PC-n is kapnak-e majd egyidejűleg megjelenést.
Most pedig a PS5 eredetéről is beszélt, megerősítve, hogy a PS4 megjelenése utáni napon kezdtek el dolgozni a fejlesztésén.
„A következő generációs platformon a jelenlegi megjelenése utáni napon kezdesz el dolgozni” – mondta. ” A PS5 fejlesztése hosszú időre nyúlik vissza .” Pontosabban nyolc évvel ezelőttre, hiszen a PlayStation 4 2013 végén került piacra, és a japán márka egyik legnagyobb sikerévé vált hardveres szinten.
„Mindig előrébb kell járni. Évekkel ezelőtt Akio Morita személyi asszisztenseként dolgoztam, és az egyik dolog, amit mindig mondott nekem, az volt, hogy elavulttá kell tenned a termékedet. Ha nem teszed elavulttá, akkor valaki majd megteszi helyetted.” – magyarázza Layden.
„Attól a pillanattól kezdve, hogy elindítasz egy terméket, van egy csapat mögötted, minden reflektorfényből, amelyik a következő verzión dolgozik. Nem hagyhatod abba, hogy élvezd a legfrissebb terméked sikerét. Mindig ennek az ötletnek az ellenében kell építkezned” – zárja mondandóját.
Ezek a kijelentések a Sony számára összetett kontextusban hangzottak el. Bár az új generációs konzoljuk a hatás és az eladások tekintetében sikeresnek mondható, a világjárvány okozta alkatrészhiány a jelek szerint a következő hónapokban sem fog csökkenni, így rövid távon nem minden játékos élvezheti a PS5-öt.
Ez az, ami aggasztja Jim Ryant. A SIE vezérigazgatója frusztrált, hogy nem tudja elérni azt a közönségszámot, amit szeretne és arról álmodik, hogy világszerte több százmillió játékoshoz juttassa el a PlayStation-élményt.
Forrás: What’s Up PlayStation