Tim Sweeney nyíltan beszélt a közösségi oldalakon, megemlítve a blokklánc technológiát használó játékokat.
Az utóbbi időben az NFT-k és általában a cserélhető, nem kézzelfogható fájlok népszerűsége igazi „hullámvasút”. Különböző módon jelentek meg, némelyikük képként vagy GIF-ként. Ezek értékkel bírnak a piacon, és a kriptovalutákhoz hasonlóan a blokklánc technológián alapulnak. Az iparág olyan legendás vállalatai, mint a SEGA, csatlakoztak az ilyen típusú termékek értékesítéséhez, és a közönség reakciói eléggé megosztottak voltak.
Bár a blokklánc technológiát valami ígéretes és végtelen lehetőségeket rejtő előrelépésként mutatják be, sok felhasználó vonakodik használni, és bizalmatlanok az ezzel a piaccal megnyíló ajtókkal és az ilyen termékek közvetlen és közvetett hatásával szemben. E viták közepette a Steam is előállt, hogy a blokklánc-technológiával szemben foglaljon állást.
A Valve intézkedései határozottak voltak, megtiltotta a blokklánc technológia használatát a saját boltja játékaiban. A Valve indokai – ahogyan azt a Games Industry összegyűjtötte – azzal kapcsolatosak, hogy a Steam nem engedi meg, hogy valós értékkel bíró tárgyakat fogadjanak a platformján, a blokklánc technológiával fejlesztett játékok pedig lehetővé tennék a kriptovaluták és NFT-k használatát és cseréjét.
Közben Tim Sweeney a közösségi oldalain reagált a The Verge cikkére, amelyben arról beszéltek, hogy az Epic nyitott a blokkláncra a játékaiban. Sweeney válaszában biztosította, hogy amíg betartják a vonatkozó jogszabályokat és megfelelően korhatár-besorolnak, „szívesen látják az innovációt a technológia és a pénzügyek területén”.
Forrás: VG247
Epic Games Store will welcome games that make use of blockchain tech provided they follow the relevant laws, disclose their terms, and are age-rated by an appropriate group. Though Epic's not using crypto in our games, we welcome innovation in the areas of technology and finance. https://t.co/6W7hb8zJBw
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) October 15, 2021