A Kena: Bridge of Spirits talán egyik mintapéldája annak, hogy a Sony azért nem akar elfeledkezni a kisebb, esetleg közepes szintű stúdiókról, de eközben nem szabad elfeledni, hogy a cégnél a legnagyobb hangsúly a blockbuster AAA, exkluzív játékokon van.
A játékot fejlesztő Ember Lab a Bloombergnek író Jason Schreiernek elmondta, hogy a fejlesztési költségeket már visszahozták, és a Sony is elégedett a teljesítménnyel.
Mike és Josh Grier, az Ember Lab két alapítója felfedte, hogy mielőtt a Sony-val megállapodást kötöttek volna, több nagy kiadó figyelmét is fel tudták kelteni. Az Ember Lab eddig egy animációs stúdió volt, így sosem dolgoztak videojátékokon, ezért a Grier-duó örömmel ült le a Sony-val dolgozni. Josh szerint mindenki visszatért a gyerekkorába, mert kb. egy magán-E3 volt számukra.
A két Grier arra készült, hogy a Kena: Bridge of Spiritset a PlayStation 5-tel egy időben, azaz 2020 elején leleplezhesse, de itt lépett be a képbe a koronavírus-világjárvány, ami aztán lehetetlenné tette a fizikai jelenlétet igénylő bemutatást (akkoriban ugyanis bár nem voltak elméletileg jóval terjedőképesebb variánsok, védőoltások sem álltak rendelkezésre). Ezért a stúdiónak zárt ajtók mögött, az irodában kellett létrehoznia egy videót egy digitális bemutatóhoz… és itt is életben volt a távolságtartás. Ezért a kamerát kezelő személynek védőruhát kellett magára öltenie.
Josh hozzátette, hogy a szegény kameraman ettől izzadt is rendesen, és bár profi kivitelezéssel éltek, az egész szituáció furcsa volt számukra. Ám mégis jó eredménnyel rukkoltak elő, ugyanis a Kena: Bridge of Spirits sokaknál felhívta magára a figyelmet, így „az élvonalba” ugrott a játékával a stúdió. Sajnos nem tudni még, hogy mennyi eladást hoztak eddig össze, de Josh Grier szerint nehéz kimondani, hogy mi is tekinthető nagy sikernek, viszont a Sony boldog, és a stúdió nem tér vissza a reklámok készítéséhez (eddig ugyanis ezzel foglalkoztak!).
Úgyhogy ennek a történetnek happy end lett a vége.
Forrás: PSL