Nem írtuk el a számot a címben: az ott bizony a római nyolcas, nem pedig a hetes, úgyhogy meglepő, hogy a Final Fantasy VIII miatt keresi fel az amerikai filmipar a japán céget.
A Final Fantasy VIII régen jött már ki: Japánban 1999 februárjában, Észak-Amerikában szeptemberben, Európában pedig októberben látott napvilágot a PS1-es eredeti, amit 2000 elején követett a PC-s átirat. Azóta PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Nintendo Switch-re és PC-re is kiadtak egy remasterelt változatot 2019 szeptemberében, és még az iOS és az Android is megkapta Squall kalandját idén márciusban…
Kitase Yoshinori, a Final Fantasy VIII rendezője a PlayStation Blogon írt arról, hogy szerinte fair azt gondolni, hogy a Final Fantasy VIII jelentős hatással bírt a sorozat jövőjére. Nem főképp játékmechanikai szempontból (mivel a Final Fantasy részek játékmenete többnyire epizódonként változni szokott), hanem a karakterek realisztikus méretezése, illetve tervezése miatt, hiszen ezek a sorozat vizuális irányzatát ki is jelölte.
Kitase ezután eltért a fejlesztés témájától, viszont kiemelte, hogy örült, amikor is a Cameron Diazzal a főszerepben támadó Charlie’s Angels (magyarul Charlie angyalai) filmben rövid ideig felbukkant a Final Fantasy VIII is. Hozzátette, hogy Hollywood irányából gyakran jönnek ilyen easter egg kérések, mert mások is alkalmazni szeretnék „a nyolcas végső fantáziát” a filmjeikben. Szerinte a fiatalabb filmkészítők között tűnik egyfajta kedvencnek.
Kitase még arról is beszélt, hogy bár a Final Fantasy VIII-cal összességében elégedett volt, nem nagyon örült annak, hogy a karaktereknek nem volt hangjuk, miközben a hangeffektek és a zene a filmek szintje felé tartottak már. (Itt zárójelben meg is lehet magyarázni: ehhez egyrészt plusz munka kellett volna, hiszen a szinkronmunkálat nem egyszerű feladat, és ezt ugye minimum két nyelven [japán, angol] meg kellett volna valósítani, ami a már így is több CD-s játék méretét tovább növelte volna…)
Azért arra kíváncsiak lennénk, hogy kik próbálkoztak náluk…
Forrás: PSL